خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

اولین گام‌های متروی اصفهان همزمان با ۲۲ بهمن برداشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۸

در سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان برای مترو اصفهان تخصیص داده می‌شود به طوری که ۱۵۰ میلیارد تومان شهرداری و همین میزان از سوی دولت اختصاص می‌یابد.

ایلنا: فاز اول خط یک مترو ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ شهردار اصفهان با بیان اینکه برای تکمیل خط یک مترو این کلان شهر یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اعلام کرد: در صورت ورود واگن‌ها تا یک ماه آینده به شهر اصفهان فاز اول خط یک مترو ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می‌رسد.
سید مرتضی سقاییان‌نژاد گفت: اگر در پروژه مترو کلان شهر‌ها به غیر از تهران وحدت مدیریت وجود داشت؛ به طورحتم وضعیت این طرح بهتر بود.
شهردار اصفهان ادامه داد: قرار شده ظرف سه سال آینده از سوی شهرداری و دولت این اعتبار یعنی ۵۰ درصد از بودجه مترو از سوی دولت و ۵۰ درصد آن از سوی شهرداری اختصاص داده شود.
وی افزود: در سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان برای مترو اصفهان تخصیص داده می‌شود به طوری که ۱۵۰ میلیارد تومان شهرداری و همین میزان از سوی دولت اختصاص می‌یابد.
نسقاییان‌نژاد با اشاره به اینکه دو ایستگاه میدان امام حسین(ع) و عباس آباد به مناقصه گذاشته شده است تصریح کرد: با احداثایستگاه‌های کارگر، سی وسه پل و شریعتی فعالیت‌های عمرانی پروژه خط یک مترو اصفهان به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه مطالعات اولیه خط دوم مترو اصفهان به طول ۲۲/۵ کیلومتر در حال انجام است افزود: خط سوم قطار شهری اصفهان از میدان آزادی تا اسلام آباد نیز می‌باشد به طوری که شهرهای اقماری به این شبکه ریلی می‌پیوندد.
شهردار اصفهان اضافه کرد: استفاده از فاینانس، حساب ال. سی و فروش اوراق مشارکت برای راه اندازی مترو اصفهان در نظر گرفته شده که امید است مردم با خرید اوراق مشارکت از این طرح حمایت و پشتیبانی کنند.
وی به برگزاری نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای ایران اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه جایگاه شهرداری‌ها در سلسله مراتب تشکیلات کشور روشن نیست لذا این نشست‌ها به منظور رفع مشکلات شهرداری‌های کشور برگزار می‌شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: تاکنون با برگزاری این نشست‌ها حرکت‌های خوبی با تشکیل فراکسیون مدیریت شهری در مجلس انجام شده و یکی از برنامه‌های محوری که در مجلس به خصوص کمیسیون عمران مجلس پیگیری شده مدیریت یکپارچه شهری است.
سقاییان‌نژاد به پروژه احیای میدان امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح قسمتی از تاریخ اصفهان زنده شده فاز دوم این پروژه با احداثجلو خان مسجد جامع تکمیل می‌شود.
وی از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای پروژه احیای میدان امام علی(ع) در سال آتی خبرداد و افزود: با احیای ۵۳ اثر تاریخی در محدوده ۳۲ هکتاری میدان امام علی(ع) و راه اندازی موزه سلجوقیه این منطقه متحول‌تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه درصددیم تا پایان سال جاری سالن اصلی مرکز همایش‌های بین المللی تکمیل شود، تصریح کرد: قرار است سال آینده در مهرماه اجلاس بین المللی میراثمعنوی برای اولین بار در کشور ایران و در اصفهان با حضور ۶۰ کشور برگزار شود.
وی در پایان با بیان این مطلب که این کلانشهر در حال گذار است و به تبع آن مشکلاتی از جمله ساخت و ساز دارد، تصریح کرد: با توجه به جمع آوری روزانه ۴ هزار تن نخاله ساختمانی در سطح شهر این امر نشانگر این است این کلان شهر در حال گذار است و هنوز به انسجام نرسیده لذا در مقایسه با شهرهای پایدار و دائم با مشکلات عدیده‌ای روبه روست.
سقاییان‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان براساس یک خط کش راه برنامه ریزی و فعالیت می‌کند اظهارداشت: در این کلان شهر چهاربرنامه به اجرا در آمده که در حال حاضر برنامه اصفهان ۹۵ در حال پیاده سازی است و در این برنامه تمام مباحثمحیط زیست، فرهنگی و اقتصادی در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز