خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن صنایع همگن نساجی استان اصفهان مطرح کرد:

گشایش ال سی همچنان ۱۳۰ درصدی است

کد خبر : ۱۲۳۹۶۵

علیرغم بخشنامه جدید دولت مبنی بر گشایش ال سی‌های ۳۰درصدی اما متاسفانه گشایش اعتبارات اسنادی در بانک‌ها همچنان با مبلغ ۱۰۰ تا ۱۳۰درصد انجام می‌شود و این مصوبه هنوزبه اجرا درنیامده است.

ایلنا: علیرغم بخشنامه جدید دولت مبنی بر گشایش ال سی‌های ۳۰درصدی اما متاسفانه گشایش اعتبارات اسنادی در بانک‌ها همچنان با مبلغ ۱۰۰ تا ۱۳۰درصد انجام می‌شود و این مصوبه هنوزبه اجرا درنیامده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، یک عضو انجمن صنایع همگن نساجی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اعلام اینکه گشایش اعتبارات اسنادی در بانک‌ها همچنان با مبلغ ۱۰۰ تا ۱۳۰درصد انجام می‌شود و بخشنامه جدید دولت مبنی بر گشایش ال سی‌های ۳۰درصدی به اجرا درنیامده است گفت: صنایع برای فراهم کردن ال سی‌هایی با مبالغ بالا مجبور می‌شوند به بازار آزاد رو بیاورند و با سود بالایی این مبلغ را تهیه کنند.
عبدالحسین اخوان مقدم با بیان اینکه بعضی بخشنامه‌ها در دولت قبل به صورت غیرکار‌شناسی صادر می‌شد، گفت: در آن زمان یک سال زمان نیاز بود تا هزینه‌های انجام شده به صورت سود به سیستم برگردد.
وی افزود: این در حالی است که در زمان درخواست گشایش اعتبار اسنادی باید ۱۳۰درصد مبلغ کل آن اعتبار را به بانک پرداخت کنند.
وی با اشاره به تاثیرات تحریم‌ها افزود: البته گاهی تاثیرات خودتحریمی‌ها از تحریم‌های خارجی بیشتر است.
این عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خط قرمز بخش صنعت برای دلار را ۲۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: همچنین این نرخ نباید از ۴هزار تومان بالا‌تر برود.
اخوان مقدم با ابراز امیدورای نسبت به برنامه‌های دولت جدید، گفت: ارتباط دولت جدید با بخش خصوصی، خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های بازرگانی بسیار خوب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز