خبرگزاری کار ایران

عاشقی لیلی و مجنون در تالار هنر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۴۰۶

کارگردان تئاتر لیلی مجنون گفت: اپرا تئاتر لیلی و مجنون از معدود اپرا تئاترهای ایرانی است که برای اولین بار پیوند تئاتر و موسیقی حقیقی را رقم زده است

به گزارش ایلنا از اصفهان، عرشیا شفیعیون گارگردان و نویسنده نمایش "لیلی و مجنون" در تشریح اثر خود اظهار داشت: بازیگر خوانندگان این اُپُرا که گونه‌ای از نمایش یا اپرای تئاتر است همراه با آواز فراوان ( خوانندگان همان بازیگران هستند) به ایفای نقش‌های خود می پردازند.

وی افزود: شعرهای کتاب لیلی و مجنون اثر نظامی گنجوی توسط بازیگران در حالی خوانده و اجرا می‌شود که داستان به روایت اصلی دلدادگی لیلی و مجنون پایبند بوده و براساس مقتضیات دراماتیک با ذهنیات نویسنده و کارگردان آمیخته شده است.  

کارگردان نمایش لیلی مجنون در مورد دلیل انتخاب این عنوان و اثر گفت: اپرا تئاتر لیلی و مجنون با اقتباس از داستان لیلی و مجنون نظامی و شاعران هم دوره اش از معدود اپرا تئاترهای ایرانی است که برای اولین بار پیوند تئاتر و موسیقی حقیقی را رقم زده است.

وی یاد آور شد: بسیاری از بازیگران و خوانندگان این نمایش طی یک سال آموزش دیده تا بتوانند پیوند مابین موسیقی و نمایش را برقرار کرده و به استانداردهای اپرا نزدیک شوند. 

نمایش لیلی و مجنون از یکم الی بیست و هفتم خرداد ما 1401 در تالار هنر اصفهان، دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان به روی صحنه خواهد رفت و علاقمندان تماشای آثار نمایشی می توانند به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت گیشه 8 اقدام به تهیه بلیط کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز