خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش تأکید کرد:

آماده گشترش روابط بین اتریش و اصفهان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۹۴

از مسئولان کشور اتریش به عنوان یک کشور مستقل انتظار می رود، نقش خود را در منطقه به خوبی ایفا نمایند.

ایلنا: استاندار اصفهان در دیدار با دکتر راین هولد لوپاتکا قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش و فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران، اظهار داشت: سابقه ایران با اتریش خصوصا در روابط اقتصادی سابقه ای طولانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگر پور، با بیان اینکه مردم ایران به کالاهای اتریش علاقه زیادی دارند، تصریح کرد: حضور بیش از ۳۰ هزار نفر ایرانی در اتریش و بالاخص در مناصب مهم باعثمی شود رابطه ما با اتریش قوی تر شود.

وی بر همکاری بیشتر بین دو کشور تأکید کرد و در خصوص گسترش روابط اقتصادی بین اصفهان و اتریش اعلام آمادگی نمود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه کشورهای غربی با تبلیغات گسترده در رابطه با ایران، پیشرفت های آن و مردمش دروغ‌های بزرگی را به دنیا تزریق می کنند، خاطر نشان کرد: دیدگاه شما نسبت به این دروغ ها برای ما بسیار مهم است و مواضع مستقل شما به توسعه روابط کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به سفر خود به کشور اتریش در سمت معاون آب وزیر نیرو، اظهار داشت: طرح های آبی کشور اتریش را از نزدیک دیده و از سیستم های تصفیه آب و فاضلاب این کشور و موزه‌ای که وسایل حفاری ۱۰۰ سال پیش در آن نگهداری می شود بازدید نموده ام.

وی تصریح کرد: اگر با دیدی منصفانه به برنامه هسته ای ایران نگاه شود، این موضوع که مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست روشن خواهد شد.

زرگرپور افزود: کشوری با تمدن ۴ هزار ساله هیچ وقت از وسایل کشتار جمعی استفاده نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمدن ۴ هزار ساله ما بر اساس صلح و دوستی به وجود آمده است، ادامه داد: سابقه فرهنگی ما و همچنین دین ومذهب ما چنین اجازه ای به ما نمی دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدار خود با رهبران ادیان مختلف در اصفهان، تصریح کرد: مسیحیان، یهودیان و مسلمانان با صلح و آرامش در کنار هم می زیند و این در حالی است که شایعات غرب خلاف این نکته را القا می‌کند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد ظرفیت دانشگاه های ایران را بانوان تشکیل می‌دهند ولی معاندان غربی تلاش دارند عکس این مطلب را بیان کنند.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری نمود که مقامات اتریش از آشنایی که با ایران پیدا می کنند در جهت رفع این شایعات تلاش نمایند.

وی در پایان اظهار داشت: به عنوان یک کشور مستقل از شما انتظار داریم نقش خود را به خوبی ایفا نمایید.

قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با بیان اینکه اطلاع داریم ثباتی که در ایران برقرار است بسیار ازرشمند است، اذعان داشت: ایران و اتریش از نظر فرهنگی بسیار نزدیک هستند.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام و این زیبایی‌ها دلیلی جز فرهنگ غنی و دیرینه در این منطقه ندارد.

راین هولد لوپاتکا افزود: امیدوارم آنقدر پیر نشوم که خاطرات سفر به اصفهان را فراموش کنم.

وی از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران اظهار خرسندی نمود و افزود: ما به آینده می نگریم.

وی عنوان نمود: حرکت خوبی برای بهبود روابط دنیا با ایران صورت پذیرفته است و کشور اتریش به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و با ۲۸ کشور دیگر در اتحادیه اروپا اجماع نظر دارد،.

قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش پرداختن به پروژه های خاص، بحثتوریسم و آمادگی برای آموزش و انتقال تجربیات را مهم دانست وافزود: کشور اتریش در صنعت بازیافت و پسماند و شبکه فاضلاب دارای توانمندی بالا و تجربه موفقی است.

مدیرکل تشریفات استانداری نیز در این دیدار پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری در وین را مطرح و آمادگی استانداری اصفهان برای میزبانی ۱۵ شرکت گردشگری اتریشی را اعلام نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز