خبرگزاری کار ایران

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اصفهان مطرح کرد:

رزمایش محرم دو آمادگی بسیجیان برای مقابله با تهاجمات دشمن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۱۳

رزمایش دو روزه محرم دو(میثاق با ولایت) به میزبانی اصفهان وبا حضور استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در قالب ۱۶۴ گردان بیت المقدی و کوثربا بیش از۳۸ هزارنفر بسیجی درروز‌های ۹و۱۰ آبانماه با هدف آموزش‌ها و تمرینات تاکتیکی متناسب درماموریت‌های جنگ سخت، نیمه سخت، پدافند غیرعامل و جنگ نرم به صورت همزمان در تمامی نواحی سپاه این ۵ استان با موفقیت به پایان رسید.

ایلنا: جانشین سازمان بسیج مستضعفین که به منظور بررسی رزمایش محرم دو(میثاق با ولایت) به اصفهان سفر کرده بود در حاشیه سفر خود در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه برگزاری این گونه رزمایش‌ها برای بسجیان، نشان دهنده اقتدار امت اسلامی به دشمنان است افزود: در حال حاضر، بسیج آمادگی ایجاد همزمان ۵۰۱ گردان را در تمام محورهای تهدیدی و غیر تهدیدی ایران اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار سرتیپ علی فضلی، هدف از برگزاری این رزمایش را برای بسیجیان آمادگی این قشر در مقابل تهاجمات دشمن در کلیه ابعاد عنوان کرد و بیان داشت: گر چه در دوران جنگ تحمیلی امکان ساماندهی قدرتمندانه بسیجیان وجود نداشت اما هم اکنون این مهم به خوبی حاصل شده است و این رزمایش تنها یاس و نا‌امیدی را برای دشمنان ایران اسلامی را سبب می‌شود.

وی حضور گردان‌های بسیجی در رزمایش بیت‌المقدس و کوثر را از حلقه‌های صالحین نواحی سپاه در ۵ استان عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه در اصفهان زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری این رزمایش مهیا بود و برای اینکه بتوانیم توان بسیجیان را بیشتر مورد آزمون قرار دهیم از متمرکز برگزار کردن این رزمایش اجتناب کرده و آن را به صورت استانی برگزار نمودیم.

وی نمایش اقتدار نظامی و رزمی بسیجیان را در این رزمایش مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: ۳۶ ساعت از برنامه‌های این رزمایش صرف برنامه‌های آموزشی و ۱۲ ساعت آن برنامه اختصاص به اردوی عملی از قبیل راهپیمایی شبانه و اجرای رزمایش دارد.

سردار فضلی با اظهار اینکه این رزمایش به صورت منطقه‌ای، در ۸ منطقه کشور پیش‌بینی شده است بیان داشت: اهداف این رزمایش در درجه نخست افزایش توان رزم گردان‌های بسیجی و آشنایی گردان‌های بسیجی با تاکتیک‌ها برای مقابله تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم بوده است و در درجه دوم افزایش میزان سازماندهی گردان‌های رزم بسیج برای مقابله با حوادثغیرمترقبه، سنجش مدیریت فرماندهی استان‌ها و شهرستان‌ها برای انجام ماموریت‌های پیش‌رو، انتقال تجربه ۸ سال دفاع مقدس به نسل جدید و جوان کشور، تمرین خود‌اتکایی در استان‌ها و شهرستان‌ها در مقابله با تهدیدات است.

وی صحبت‌های مطرح شده درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا را تلاش بیهوده و بی‌اثر خواند و خاطرنشان کرد: مردم هوشمندانه از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند و کاری هم به اشخاصی که این صحبت‌های باطل را مطرح می‌کنند ندارند، زیرا راه سرافرازی را ادامه می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه میزان از دانش آموزان کشور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند تصریح کرد: تا پایان سال حدود یک میلیون دانش آموز در این اردو‌ها شرکت می‌کنند همانطور که در سال گذشته، نظام اسلامی با رهسپاری چهار میلیون نفر به استان خوزستان، مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کردو در سال جاری نیز در تدارک میزبانی ۶ میلیون زائربسیجی از مناطق عملیاتی هستیم.

سردار فضلی نقش استان اصفهان در اردوهای کاروان راهیان نور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: اصفهان در بخش فرهنگی، دانش آموزی و دانشجویی نقشی پویائی داشته است. در حال حاضر عزیمت کاروانیان راهیان نور از سراسر کشور شروع شده است و امسال برای نخستین بار، به غیر از استان خوزستان زیر ساخت‌ها در سایر استان‌های درگیر در جنگ هشت ساله نیز آماده شده و تا زمانی که شرایط اقتضا کند، اعزام کاروان‌های راهیان نور به استان‌های غربی ادامه می‌یابد.

فضلی با بیان اینکه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از مسافران راهیان نور را جوانان تشکیل داده و سازمان بسیج، سپاه و وزارت آموزش و پرورش، با وحدت رویه در این زمینه قدم برمی‌دارند تصریح کرد: بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز از نیمه مهرماه امسال به منطقه عملیاتی اعزام شده‌اند و استان اصفهان نیز نزدیک به ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز را در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه امروز ۸۸ درصد راهیان نور را جوانان تشکیل می‌دهند و در این عزیمت‌ها برادران وخواهران، شیعه و سنی در کنار یکدیگر هستند. اظهار داشت: تلاش می‌کنیم غیر از استان خوزستان، سایر استان‌های کشور از جمله کردستان و کرمانشاه را نیز درگیر سفر راهیان نور کنیم و در این زمینه نیز ۲۰ اسفند ماه در مناطق عملیاتی جنوب جشنواره بزرگ ره‌آورد سرزمین‌های نور را برگزار می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه امام هادی(ع) با بیان اینکه همزمان با سالروز استکبار جهانی دانش آموزان مستقر در مناطق عملیاتی در یک حرکت نمادین در زیارت‌گاه شهدای هویزه در کنار مزار شهید حسین علم الهدی، از فاتحان لانه جاسوسی، این مراسم را برگزار می‌کنند ادامه داد: با توجه به تفرقه افکنی‌های دشمن در کشورمان همه باید در آستانه این روز با وحدت و یکپارچگی با تاسی به فرمایشات رهبر نه جلو‌تر و نه عقب‌تر، گوش به فرمان باشیم. همه باید دولت کنونی را حمایت کنند زیرا در حال حاضر دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی میان ما است و ما نباید اجازه دهیم این اتفاق صورت گیرد.

گفتنی است سردار فضلی پرسش خبرنگار ایلنا در خصوص ارائه آمار دانش‌آموزان بسیجی را بدون جواب گذاشت و در برابر تکرار چندباره این سوال نیز با بی‌تفاوتی برخورد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز