خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد:

پیوند کتاب و مسجد یک حرکت ارزشمند است / کارهای فرهنگی با محوریت مساجد انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۲۹

بررسی فرهنگ اقوام و نسل های گذشته به واسطه مکتوبات انجام می گیرد ودر این راستا انتقال دانش به نسل ها باید از بستر کتاب عبور کند پس کتاب دراندیشه و معرفت حرف اول را می زند و جایگاه بالا و متعالی در این خصوص دارد.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در همایش اعطای مجوز فعالیت به ۲۰۰کتابخانه مسجد در استان اصفهان اظهار داشت: کتاب حلقه وصل بین نسل هاست و نسل‌های مختلف را به یکدیگر پیوند می‌دهد که حذف آن سبب جدایی بین نسل‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدقطبی با بیان اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی و نقش آفرینی کتاب باید اقداماتی صورت گیرد، افزود: پیوند کتاب و مسجد یک حرکت ارزشمند توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در تقویت کتابخوانی و بسط و گسترش آن با محور مسجد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تنها مراکز فرهنگی هستند که پسوند مسجدی دارد، گفت: باید کارهای فرهنگی با محوریت مساجد انجام شود و محوریت مساجد تثبیت شود و در طرح مسجد تراز اسلامی همه فعالیت‌ها با محوریت مسجد و پایه و اساس مسجد انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام قطبی در بخشی از سخنان خود به اصل کتابخوانی و توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد اشاره کرد و گفت: شاخصه موفقیت‌های کتابخانه مساجد در تعداد مرتبه مطالعه کتاب است.

وی تلاش برای تولید کتاب را نیز یکی از عرصه‌های مهم و ارزشمند برای کانون‌های مساجد اعلام کرد و افزود: اعضای کانون‌های مساجد تولیدات پژوهشی خود را در قالب یک کتاب ارائه و مجوز برای آن دریافت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز