خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در تودیع و معارفه مدیر عامل قطار شهری تاکید کرد:

مترو اصفهان با سیستم قطره چکانی راه‌اندازی نمی‌شود / با روند کنونی مترو تا ۱۰۰ سال دیگر تمام نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۶۵

راه اندازی خط یک مترو اصفهان ۲هزار و۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که برای راه اندازی خط یک قطار شهری ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

ایلنا: استاندار اصفهان درمراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه ۵ برنامه اساسی برای استان اصفهان پیش بینی شده که ۳ تا از این برنامه‌ها در زمینه مباحثمحیط زیستی در طرح قطار شهری اصفهان متجلی است ادامه داد: وضعیت ترافیک درشان مردم اصفهان نیست به طوری که زمان و وقت قابل توجهی از مردم در ترافیک هدر می‌رود لذا استانداری آمادگی لازم را دارد تا با شهرداری و ارگان‌های مربوطه همکاری و تعامل داشته باشد تا با راه اندازی مترو وضعیت ترافیک شهر سر و سامان یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان؛ رسول زرگرپورتوسعه حمل و نقل عمومی را دومین محور برنامه‌های استان دانست و تصریح کرد: ۱۶ سال قبل معاون وزیر کشور مجوز خط مترو اصفهان را صادر کرد و سپس طرح مترو مشهد، تبریز و شیراز به تایید رسید.

وی پروژه‌های مصلی، ورزشگاه، مترو و تونل سوم را ابر طرح‌های اصفهان عنوان و بیان کرد: بعد از ۱۶ سال هنوز اولین خط مترو اصفهان راه اندازی نشده البته مفهوم این نیست که تلاش‌های ایثار گونه تمام دست اندرکاران این طرح را زیر سئوال ببرم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون به صورت نقدی برای مترو اصفهان هزینه شده است افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر برای راه اندازی خط یک مترو جهت تامین تجهیزات اعتبار نیاز است و باید مدنظر قرار دهیم که مترو اصفهان با سیستم قطره چکانی راه اندازی نمی‌شود و با این روند کنونی تا ۱۰۰ سال دیگر نیز تمام نمی‌شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه آستانه صبر و تحمل مردم برای راه اندازی مترو لبریز شده است خاطر نشان کرد: امید است خط یک این پروژه در کوتاه‌ترین زمان و با توانایی اجرایی پیمانکاران در زمانبندی مناسب تقدیم مردم فهیم و صبور اصفهان شود.

وی با تاکید بر اینکه قطار شهری اصفهان با منطق، اصول مهندسی، همکاری و تعامل با ارگان‌های دیگر در سریع‌ترین زمان در اختیار مردم قرار می‌گیرد گفت: بر طبق این مباحثمسیر خطوط دیگر قطار شهری اصفهان در آینده نزدیک تعیین می‌شود همچنین بر اساس منطق، مهندسی و تعامل سعی می‌کنیم مسایل پیش روی مترو را رفع کنیم.

استاندار اصفهان کمبود منابع مالی را از دیگر عوامل تاخیر در راه اندازی مترو دانست و اظهارداشت: با سالی ۱۰ تا ۵۰ میلیارد تومان طرح مترو را پیش نمی‌برد. برطبق برنامه زمانبندی خط اول مترو اصفهان به طول ۲۰ کیلومتر راه اندازی خواهد شد همچنین شورای اسلامی شهر اصفهان برنامه ریزی برای خطوط دوم وسوم مترو را در دستور کار خود قرار داده است.
گفتنی است شعرباف به عنوان مدیر عامل جدید سازمان قطار شهری توسط شهردار اصفهان پیشنهاد داده شد تا مترو اصفهان که با فعالیت و تلاش ایشان آغاز شده به پایان برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز