خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد:

تعزیه تنها هنری است که پیوند صد در صد با مذهب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۲۹

در مورد عزاداری سید و سالار شهیدان روش‌های مختلفی در کشور ما مرسوم است که در سنت ایرانیان یکی از این روش‌ها تعزیه یا به عبارت دیگر شبیه خوانی استکه دربرخی شهرستان‌ها دارای رونق بیشتری است.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست انجمن تعزیه گران استان اصفهان با رییس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تعزیه تنها هنری است که پیوند صدردرصد با مذهب دارد و لازم است به این هنر توجه ویژه شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی افزود: در مورد عزاداری سید و سالار شهیدان روش‌های مختلفی در کشور ما مرسوم است که در سنت ایرانیان یکی از این روش‌ها تعزیه یا به عبارت دیگر شبیه خوانی استکه دربرخی شهرستان‌ها دارای رونق بیشتری است.

وی تصریح کرد: تعزیه هنری آیینی است که بیشتر بر اساس تجربیات قبلی و سینه به سینه به افراد منتقل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه دنیای امروز از فرهنگ شفاهی به سمت فرهنگ مکتوب و مضبوط رفته است لازم است که هنر تعزیه شکل علمی پیدا نماید و دراین راستا ما زمینه‌های ایجاد رشته هنرآیینی تعزیه را در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنرشماره یک اصفهان فراهم نموده‌ایم.

وی افزود: اگر این هنر مذهبی به صورت مکتوب در نیاید ممکن است با مرور زمان دیگر به نسل‌های بعدانتقال داده نشود بنابراین ایجاد یک رشته دانشگاهی برای انتقال این هنر به نسل‌های بعدی و تعالی و پیشرفت این هنر ضرورت دارد.

گفتنی است نشست انجمن تعزیه استان اصفهان با حجه الاسلام والمسلمین احمد سالک رییس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پنج شنبه ۲۵ مهرماه در دفتر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز