خبرگزاری کار ایران

انتقاد فرماندار کاشان از افزایش قیمت‌ها / مردم از این همه گرانی ناراضیند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۴۴۲

فرماندار کاشان گفت: اصفهان با درآمدی که از کاشان کسب می کند در قطعی برق کاشان باید تجدید نظر و شرایط ویژه تری برای شهرستان پیش بینی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، علی اکبر مرتضایی قهرودی در جلسه بررسی مشکلات بازار و نگرانی بهای خدمات و گرانی کالاهای اساسی گفت: مردم از افزایش کالاهای مورد نیاز ناراضی هستند و این نگرانی ها نباید در کاشان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان بزرگترین تولیدکننده مرغ گوشتی کشور است گفت:قابل قبول نیست مرغ کاشان صادر شود ولی مردم از کمبود مرغ  گوشتی ناراضی باشند.

مرتضایی افزود: وظیفه نهاد‌های ناظر بر بازار مانند سازمان صمت،تعزیرات و اتاق اصناف است که با بازرسی های مستمر خود مانع گرانفروشی مراکز عرضه مرغ ویا کاهش آن در بازار شوند.

فرماندار کاشان تعطیلی سامانه رهتاب  شهرستان‌ را خواستار شد و ادامه داد: میزان مصرف روزانه شهرستان بیش از ۳۰ هزار کیلو است ولی روزانه ده هزار کیلو به بازار کاشان تزریق و بقیه به خارج شهرستان صادر می شود.

مرتضایی تصریح کرد:سامانه رهتاب مانع توزیع مرغ مورد نیاز کاشان است و باید این سامانه از حوزه شهرستان خارج شود.

فرماندار کاشان با بیان اینکه طی چند روز اخیر کمبود مرغ بیشتر چشمگیر شده است و باید به سرعت رفع شود یادآور شد:تعزیرات و اتاق اصناف و سازمان صمت نسبت به تعطیلی و پلمب مراکزی که از کد ملی شهروندان اقدام به خرید مرغ می کنند اقدام کنند.

فرماندار کاشان افزود: چندمرتبه فرمانداری می تواند به مراکز فروش کالاهای اساسی مراجعه کند و با آنها برخورد کند؟ این وظیفه سازمان صمت،تعزیرات و اصناف است که مانع افزایش قیمت کالاهای اساسی را با نظارت مستمر شوند.

وی به افزایش تعرفه آب بهای جدید مناطق روستایی و شهری کاشان را که سبب نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم کرده اشاره و تاکید کرد: آبفای کاشان از طریق رادیو و گفتگو با خبرنگاران دلیل آن را بیان کنند تا به گوش مردم برسد.

مرتضایی تصریح کرد: با توجه به صحبت های مسئول شرکت برق کاشان خسارت های وارده به مشترکان خانگی و صنعتی پرداخت می شود و این موضوع هرچند کشوری است، ولی با توجه به میزان بالای خسارت های وارده  شرکت برق می تواند باپیگیری موضوع قطعی ها از مرکز  استان مانع این حجم از زیان به دولت و مردم شود.

وی با بیان اینکه قطعی نامنظم و خارج از برنامه  برق در برخی از مناطق شهرستان آسیب های زیادی به دستگاه های خانگی مردم وارد کرده افزود:۷۰درصد جمعیت کاشان کارگری است؛ شرکت های زیادی در حال فعالیت و تولید هستند و اصفهان با درآمدی که از کاشان کسب می کند در قطعی برق کاشان باید تجدید نظر و شرایط ویژه تری برای شهرستان پیش بینی کند.

فرماندار کاشان خاطر نشان شد:با رایزنی و نامه نگاری هایی  که با شرکت برق استان صورت گرفت  مقرر شده برق شهرک های صنعتی به خصوص شرکت سیمان که تنها تامین کننده سیمان کاشان است کمتر  قطع نشود.

مرتضایی در ادامه گفت: قطع برق یک شرکت که کارگران زیادی دارد و یا شرکت سیمان که حیات پروژه‌های عمرانی و ساختمانی زیادی به آن وابسته هست نباید قطع شود چرا که بیکار شدن کارگران و تعطیلی شرکت  می تواند بستر ساز حوادث زیادی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز