خبرگزاری کار ایران

پنجمین یادواره شهدای طلبه و روحانی ۱۸ مهر ماه در اصفهان؛

آمار شهدای روحانی ۲.۵ برابر شهدای سایر اقشار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۶۶

در جنگ تحمیلی، ایران اسلامی به برکت رهبر و شهیدان خود، حملات دشمن را دفع کرد و امروز دشمن باجبهه جنگ نرم جوانان ما را هدف قرار داده است.

ایلنا: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: در زمان جنگ تحمیلی، ایران اسلامی به برکت رهبر و شهیدان خود حمله دشمنان را دفع کرد و امروز دشمن جبهه سخت خود را به جبهه جنگ نرم تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا عفاری‌پور با اشاره به برگزاری پنجمین یادواره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان گفت: بیشترین هدف دشمنان ایران اسلامی متوجه جوانان این مرز و بوم است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین یادواره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان گفت: بر اساس آمارهای بنیاد شهید؛ تعداد شهدای روحانی، ۲.۵ برابر شهدای سایر اقشار دیگر بوده که به ازاء ۲ شهید در اقشار دیگر۵ شهید طلبه به شهادت رسیده‌اند و این رتبه در استان اصفهان که بالا‌ترین آمار شهدای روحانی را در کشور به خود اختصاص داده است مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه از ۵۵۷ شهید روحانی استان اصفهان، ۳۰ نفر مفقود الاثر، ۵۲۳ نفر جزء خانواده‌ای تک شهیدی و ۳۳ نفر نیز جزء خانواده‌های دو یا سه شهیدی هستند اظهار داشت: این پنجمین کنگره شهدای ایثارگر و روحانی اصفهان است، که هر سال هم زمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عفاری‌پورافزود: شهدای روحانیون کل کشور ۴ هزار و ۳۰۰ است که پس از بررسی‌های مجدد این تعداد به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده‌اند که پیش از این خود را به نام طلبه روحانی ثبت نکرده بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: در اصفهان ۵۵۷ نفر شهید طلبه و روحانی داریم که تا حالا شناسایی شده‌اند که حدود ۴۰ نفر از این افراد اشتغال و تحصیلاتشان در اصفهان بوده است اما پرونده‌هایشان به شهرستان مربوطه ارجاع داده شده است که اگر به حجم این پروند‌ه‌ها اضافه شود، نزدیک ۶۰۰ طلبه و روحانی شهید از اصفهان داریم.

وی ادامه داد: از این شهدا ۳۰ نفر مفقودالاثر، ۲۰ نفر فرمانده جنگ محسوب می‌شوند که ۵ هزار و۲۳۰ نفر آن‌ها از خانواده‌ای تک شهید و ۳۳ نفر از خانواده‌های دو شهید و سه شهیدی هستند.

دبیر ستاد کنگره شهداء و ایثارگران روحانی استان اصفهان؛ با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حوزه علمیه ۴ هزار نفر طلبه داشته است، گفت: یک ششم از روحانیون و طلاب اصفهان به شهادت رسیده‌اند و این در حالی است که نسبت به هیچ قشری این اندازه نیست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا و ایثارگران روحانی که از تاریخ ۱۸ مهر ماه و درمدرسه صدر بازار برگزار می‌شود، بیان داشت: در این مراسم میهمانان ویژه کشوری نیز حضور دارند.

غفاری‌پور با تاکید براینکه اعتقادات دینی، ولایت‌مداری و وحدت حول محور رهبری، سه رمز مهم در رویارویی با دشمنان کشور و راهی برای دستیابی به آینده‌ای روشن استاظهار داشت: در حال حاضر باید پیام رسان قول شهدا به نسلی باشیم که آن دوران را ندیدند. زیرا دشمن زمانی که در جنگ سخت راه به جایی نمی‌برد به طور حتم از جبهه فرهنگی و جنگ نرم مردم را هدف قرار می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه یادواره شهدای روحانی و ایثارگر در سطح استان اصفهان و در شهرستان‌ها برگزار و سپس به صورت جمع‌بندی در مرکز استان به صورت کنگره برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجلاسیه استان اصفهان در مدرسه صدر بازار برگزار و در کنار آن نیز نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی برپاست.

وی با اشاره به اینکه برای ارج نهادن به مقام شهدای طلبه کتاب شاهدان روحانی ۱و۲ در این زمینه به چاپ رسیده است ادامه داد: نقش روحانیون در دفاع مقدس بیشتر بر روی مسائل تقویت باورهای دینی و تحکیم عوامل معنوی و بصیرت‌افزایی رزمندگان، تبیین مشروعیت دفاع ملت ایران در مقابل دشمن، بیان احکام عمومی، مسائل دینی رزمندگان به خصوص جبهه و جنگ، بیان معارف اسلامی و بالابردن آمادگی دینی و معنوی با استفاده از آیات و روایات بوده است.

وی گفت: کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده است که آثار شهدا را جمع‌آوری و به صورت جزوه در آورده و در سطح شهرستان تبلیغ و خاطرات شهدا را ترویج می‌‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز