خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد:

افزایش تعامل اطلاعاتی پلیس با نگهبانان محلات

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۳۰

برای دستگیری خلاف کاران تعامل اطلاعاتی پلیس های تخصصی با نگهبانان محلات و موسسات تجاری باید بیشتر شود.

ایلنا: جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان: درسومین همایش موسسات خدماتی و حفاظتی پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: معتقدم که تخصصی‌ترین شغل در جوامع متعلق به پلیس است و این حرفه، شغل نیست بلکه به دلیل جایگاه اجتماعی آن را یک منصب می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سرهنگ حسین حسین‌زاده با تاکید بر اینکه پلیس باید دانش محور شود، افزود: در تحولات امروز جهانی اگر سازمانی دانش محور نشود به واسطه تغییرات سریع از مدار حرکت و رقابت خارج گردیده و یکی از ویژگی‌های دانش بنیان بودن این است که هر موسسه‌ای دانش را هم فرا می‌گیرد و هم به دیگران تعلیم می‌دهد.

وی گفت: افراد خلافکار امروزه با استفاده از دانش‌های نوین جرایم خود را مرتکب می‌شوند و در کار خود هیچ محدودیتی مرزی و مکانی نمی‌شناسند و این در حالی است که افراد پلیس برای اجرای ماموریت خود در داخل شهرستان‌های هر استان نیز باید حکم قضایی بگیرند.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به شرایط جغرافیایی ایران، افزود: سالانه حدود هشت تا ۱۲ تن مواد مخدر از کشورهای پاکستان و افغانستان برای فروش در جهان وارد ایران می‌شود که تعداد چهار هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در مبارزه با اشرار در این راه به شهادت رسیده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در سال‌های اخیر میلیارد‌ها دلار هزینه برای بستن مرز افغانستان هزینه شده که به دنبال آن شاهد ساخت مواد مخدر صنعتی در لابراتوار‌ها همانند کراک بودیم که قدرت وابستگی آن ۵۰۰ برابر هروئین است.

وی در ادامه در خصوص اهمیت نگهبانان محلات گفت: پلیس‌های تخصصی همانند آگاهی، اماکن، باید با ایجاد کمیته‌هایی از این توان اطلاعاتی در سطح شهر بیشتر بهره ببرند.

وی با بیان اینکه در یکی از محلات جرم خیز اصفهان تا ۳۰۰ دستگاه موتور سیکلت هم سرقت شده است، افزود: مردم اصفهان همواره فکری اقتصادی دارند و پول خود را بیهوده هزینه نمی‌کنند و باید پلیس و شرکت‌های خدمات حفاظتی با هنرمندی و استفاده از دانش مردم این محلات را متقاعد به استفاده از این نیروی مفید کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ارائه گزارشات نگهبانان محل‌ها و موسسات تجاری به پلیس ۱۱۰ نیز در پیشبرد اهداف آن موثر است. نگهبانان محلات نیز با دیدن ظواهر ظاهری از ورود خلافکاران و همچنین نامشخص بودن هویت فرد در یک محل می‌توانند با ارائه گزارش به پلیس خدمات امنیتی قابل توجهی از خود نشان داده مانع از وقوع جرایم شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز