خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

پیگیری اصل هشتم قانون اساسی مورد تاکید امام(ره) به‌عهده مجلس شورای اسلامی‌است

کد خبر : ۱۱۱۱۱۷

: پی گیری اصل هشتم قانون اساسی که مورد تاکید امام راحل بود به عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

ایلنا: قائم مقام دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جمع خبر نگاران بر تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: پی گیری اصل هشتم قانون اساسی که مورد تاکید امام راحل بود به عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اخوان امر به معروف را فقط درپوشش و تارموی چند زن خلاصه ندانست و با اشاره به اینکه قدمت امر به معروف و نهی از منکر به شروع خلقت هستی برمی گردد افزود: خداوند برای اولین باربه حضرت آدم وحوا، امر به معروف و نهی از منکر کرد که این وظیفه تمامی انبیای الهی است و براساس احادیثو روایات ائمه، بهترین امت‌‌ همان امتی است که در آن امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

وی باتشریح بر نامه‌های ستادهای امربه معروف ونهی ازمنکرو مسئولیت هر یک از اعضای ستاد شیوه فعالیت این ستاد را توجه به کرامت انسان‌ها و پیشگیری از امر به معروف و نهی از منکر تؤام با خشونت دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه امربه معروف و نهی ازمنکردومورد از فروع دین اسلام است واحکام خاص خود را دارد به همین جهت فرد آمر باید با احکام آن آشنایی کامل داشته باشد.

قائم مقام دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فقط در پوشش و تار موی چند زن بد حجاب خلاصه نمی‌شود بر احیای امر به معروف ونهی ازمنکرکه تمامی ادارات و دستگاه‌ها واقشارمختلف جامعه را در بر می گیرد تاکید کرد.

حجت الاسلام اخوان با بیان وظیفه اصلی این ستاد که تذکر لسانی است، برخورد با جرایم مشهود رابرعهده نیروی انتظامی و پیگیری برخورد با آن را هم برعهده قوه قضاییه دانست وگفت: هم اکنون اکیپ‌های ۱۰ نفره امر به معروف و نهی از منکر با حضور خواهران و برادران آمر در شهرهای مختلف استان فعال است که در زمان و مکان خاص به فعالیت می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز