خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

بیش از پنج هزار معتمد محلات و جوانان با کلانتری‌ها همکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۲

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به موفقیت های اجرای طرح امنیت محله محور این فرماندهی طی یکسال گذشته از همکاری بیش از پنج هزار معتمد محلات در این طرح به عنوان پلیس محله خبر داد.

ایلنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به موفقیت های اجرای طرح امنیت محله محور این فرماندهی طی یکسال گذشته از همکاری بیش از پنج هزار معتمد محلات در این طرح به عنوان پلیس محله خبر داد. سردار «عبد الرضا آقاخانی» در حاشیه آیین معارفه رییس جدید پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری در تامین نظم و امنیت، پلیس پیشگیری از یگان‌های راهبردی و تأثیر گذار نیروی انتظامی در جامعه به شمار می‌آید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی افزود: وظیفه این یگان علاوه بر پیشگری از ارتکاب جرم در جامعه و کنترل تجمعات غیر قانونی، تعامل با اقشار مختلف مردم و نمایش چهرهٔ آرامش طلب ناجا به عنوان خدمتگذار آنهاست و از طرفی نیز این پلیس وظیفه محول کردن امنیت مردم به خود آنان و نظارت بر اجرای دقیق بر موسسات انتظام یا‌‌ همان نگهبان محله است.

این مقام مسئول در خصوص اجرای طرح امنیت محله محور اظهار داشت: پلیس استان سال گذشته طرح امنیت محله محور را با ثبت نام از معتمدان محلات آغاز کرد و هم اکنون بیش از پنج هزار معتمد محلات و جوانان مستعد و بسیجیان متعهد با کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها همکاری می‌کنند.

وی افزود: نتیجه این همکاری موفقیت پلیس اصفهان در افزایش چشمگیر کشف جرایم و دستگیری مجرمان تحت تعقیب و سابقه دار و افراد شرور و مزاحمان نوامیس مردم بوده است و می‌توان گفت که این طرح به میزان بسیار قابل توجهی امنیت و احساس امنیت را در محلات شهر اصفهان افزایش داده است.

این مقام مسئول از جذب معتمدان محلات به عنوان پلیس محله در تمامی محلات سطح استان خبر داد و عنوان داشت: اعضای هیئت امنای مساجد، معتمدان محلات، بسیجیان متعهد و جوانان پرشور محلات که داوطلب هستند به عنوان پلیس محله در طرح امنیت محله محور همکاری کنند می‌توانند خود را به نزدیک‌ترین کلانتری و پاسگاه محل سکونت خود معرفی کنند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: تمامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها می‌بایست از وجود این افراد در محلات به عنوان بازوی قوی و پشتوانه‌ای محکم مردمی استفاده کرده و با همکاری آن‌ها ریشه جرایم و مفاسد را از حوزه کاری خود برکنند.

سردار آقاخانی همچنین از گردهمایی بزرگ پلیس و معتمدان محلات شهر اصفهان در هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این گردهمایی آغازی برهمکاری و تعامل بیشتر پلیس با معتمدان محلات برای دستگیری مجرمان است.

گفتنی است، در این مراسم سرهنگ «علی فروغ نیا» به عنوان رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان منصوب و از زحمات سرهنگ هوشنگ انصاری رییس پیشین این یگان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز