خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندار استان اصفهان:

عرضهٔ مصالح ساختمانی غیراستاندارد خیانت در حق مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۳۹

یک واحد تولید بتن آماده در اصفهان به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت استاندارد پلمپ شد.

ایلنا: یک واحد تولید بتن آماده در اصفهان به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت استاندارد پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی اظهار داشت: این واحد تولید بتن بدون اقدام به أخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد و بدون توجه به تذکرات قبلی دریافت شده از سوی این اداره کل و نیز سازمان نظام مهندسی استان اصفهان، متاسفانه اقدام به فعالیت غیر قانونی شامل تولید انبوه و عرضهٔ بتن غیر استاندارد نموده که با حضور کار‌شناسان و بازرسین اداره کل استاندارد استان اصفهان در محل واحد تولیدی، از ادامه فعالیت آن واحد جلوگیری به عمل آمده و بچینگ مربوطه نیز پلمپ شد.

وی افزود: این واحد متخلف دارای نتایج مردودی آزمایش بتن، ارسالی از آزمایشگاه همکار اداره کل استاندارد استان اصفهان بوده و پیش از این تذکرات و اخطار‌های لازم جهت پیشگیری از فعالیت غیر قانونی را دریافت نموده است.

وی گفت: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می‌توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی به کاررفته در آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد و این مهم‌ترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

شفیعی عمر مفید ساختمان ‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند را دارای فاصله زیادی تا استاندارد‌های واقعی دانست و گفت: حتی اگر سه ضلع «مجری دارای صلاحیت»، «نظارت دقیق بر روند ساخت» و «اجرای قوانین» به درستی شکل بگیرد، بدون وجود مصالح ساختمانی باکیفیت این چرخه ناقص خواهد بود و ساختمان‌های مسکونی و اداری که باید مایهٔ سکون و آرامش ساکنین خود باشند، بزرگ‌ترین تهدید جانی آنان در زمان بروز حوادثی نظیر زلزله خواهد بود.

مدیر کل استاندار استان اصفهان با اشاره به اینکه هرگونه تولید و عرضهٔ مصالح ساختمانی غیراستاندارد خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان است افزود: اداره کل استاندارد استان اصفهان با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفین و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز