خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی ذوب آهن اصفهان خبر داد:

اجرای موفقیت آمیز یک پروژه تحقیقاتی در بخش فولادسازی این شرکت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۱۹

در این پروژه که با مبلغ ۱۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال انجام شد، ‌ مدیریت های بخش فولادسازی، نسوز، امور فنی بهره برداری و پژوهش، فناوری و بومی سازی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همکاری داشتند.

ایلنا: عابدینی مدیر بخش پژوهش، ‌فناوری و بومی سازی از اجرا موفقیت آمیز پروژه تحقیقاتی ساخت دستگاه آهک پاشی کف پاتیل‌های فولاد در بخش فولادسازی خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی گفت: با توجه به مشاهدات صورت گرفته در بخش فولاد سازی، در فرآیند شارژ و تخلیه پاتیل‌های مذاب در تاندیش، چسبیدن سرباره و سایر ناخالصی‌ها به کف پاتیل مشکلات زیادی از قبیل: کاهش سرعت آماده سازی پاتیل‌ها - کاهش عمر قطعات دریچه کشویی، چسبیدن مقدار قابل توجهی سرباره به کف پاتیل و همچنین حوادثفردی ناشی از تعویض زود هنگام دریچه‌ها را به همراه داشت. لذا بنا به درخواست مدیریت فولادسازی، پروژه مذکور در دستور کار پژوهشی قرار گرفت و با کمترین زمان، هزینه و خسارت وارده به پاتیل و تجهیزات آن جهت تغییرات انجام شد.

وی افزود: در این پروژه که با مبلغ ۱۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال انجام شد، ‌ مدیریتهای بخش فولادسازی، نسوز، امور فنی بهره برداری و پژوهش، فناوری و بومی سازی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همکاری داشتند.

مهندس عابدینی اظهار داشت: ‌ قبلاً مجموعه دریچه کشویی کف پاتیل مذاب دارای یک محافظ حرارتی از جنس ورق استیل بود، که با چسبیدن سرباره کارایی آن کاهش می‌یافت. این مسئله از آنجا دارای اهمیت است که سرباره چسبیده شده بسیار محکم و جدا کردن آن به راحتی امکان پذیر نبود. لذا از وسایل مختلف جهت جدا کردن سرباره استفاده می‌شد که به مرور باعثخشن‌تر شدن سطح این محافظ شده و پیامد آن، افزایش رو به رشد سرباره چسبیده شده، بود.

وی یادآورشد: حدود ۴۰ روز یکبار این محافظ باید تعویض می‌گردید. با توجه به اینکه قیمت هر محافظ حرارتی قبلا تقریباً ۴ میلیون ریال برآورد شده بود و تعداد پاتیل‌های مذاب بخش فولاد سازی ۲۰ عدد است، هر ۴۰ روز یکبار مبلغ ۸۰ میلیون ریال از این بابت هزینه می‌شد لذا انجام این پروژه سالانه مبلغی بالغ بر ۷۲۰ میلیون ریال صرفه جویی به همراه دارد.

عابدینی تصریح کرد: در این روش مخزنی وجود دارد که آب و آهک توسط یک همزن به نسبت مشخص ترکیب می‌شوند و بعد از آن مخلوط آب - آهک توسط پمپ مکش مناسبی با دبی مشخص، پمپاژ شده و کف پاتیل را پوشش کاری می‌کند.

وی در خصوص دستاوردهای این پروژه گفت: ساخت سیستم مذکور علاوه بر صرفه جویی سالانه، باعثکاهش زمان آماده سازی پاتیل‌ها، افزایش عمر قطعات دریچه کشویی و همچنین سهولت انجام کار و کاهش حوادثفردی ناشی از تعویض زود هنگام قطعات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز