خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت:

متولیان خوبی برای شهرمان نیستیم/ اگر برف سنگبنی ببارد به مشکل بر می‌خوریم

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۲۱۹

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه برای احیای بناهای تاریخی باید فضای مناسب به‌منظور مشارکت شهروندان فراهم شود،گفت:نه ما و نه هیچ نهاد دولتی دیگری،متولیان خوبی برای ساختمان‌های تاریخی و شهرمان نیستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت رضا رسولی عضو شورا با اشاره به اینکه در روزهای گذشته یک اتفاقی برای شهر ما و حساسیتی که به‌درستی برای رشتوندان رخ داد که تلنگری به ما بود، گفت: این اتفاقی بود که از ابتدا می‌خواستم رخ دهد اما شاید شرایط رخ دادن آن فراهم نبود.

 
او ادامه داد: بارندگی‌های اخیر و همزمانی آن با تخریب بناهایی همچون سرای میخچی که از آثار ثبت‌شده خارج شد، آسیب به هتل فردوسی که بنای اولیه استقرار شورای اول شهر رشت بود و بخشی از دوره دوم شورا نیز در این ساختمان برپا شد که با رأی دیوان عدالت اداری از لیست بناهای ثبت‌شده خارج شد و اکنون بر سر تبدیل این ساختمان به بنایی دوطبقه یا پنج طبقه درگیری وجود دارد!
 
عضو شورای شهر رشت افزود: ما به‌خوبی می‌دانیم حفظ اندک لکه‌های تاریخی باقی‌مانده در شهرمان همانند باغ زربافی و همین بناهای تاریخی موجود، به‌راحتی در حال از بین رفتن است. ما متأسفانه یا خوشبختانه متولیان خوبی برای این ساختمان‌ها و شهرمان نیستیم، نه ما و نه هیچ نهاد دولتی دیگری، ساختمان هتل ایران چندین سال است که در اختیار میراث فرهنگی است، ساختمان پست و شهرداری و... نیز سال‌هاست در اختیار ماست، اما متأسفانه به‌واسطه اینکه نگاه اقتصادی به استفاده از این ساختمان‌ها نداریم چندان به این ساختمان‌ها توجه نداریم.
 
رسولی تأکید کرد: امروز همگی به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر برف سنگینی داشته باشیم در خصوص ساختمان فرهنگ و هنر به مشکل بر خواهیم خورد. حفظ یک بنای تاریخی برای ما یک کار بسیار با ارزش محسوب می‌شود، اما ریل‌گذاری مناسب برای ورود خود مردم به بحث مشارکت در این زمینه‌ها می‌تواند به این مدل از کار کمک کند.
 
او با بیان اینکه متأسفانه تمامی مشوق‌های لازم به‌منظور ایجاد و حفظ سینما، سالن‌های تئاتر و... حذف‌شده است، گفت: در حال حاضر فقط یک سالن سینمای فعال دارد، ما یکی از فرهنگ دوست‌ترین شهرهای کشور هستیم اما ما آمده‌ایم تمام مشوق‌های ساخت و احیای سینما، بناهای قدیمی و... را حذف کرده‌ایم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز