خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبرداد:

بزرگترین خانه تاریخی زنجان دبیرخانه شهر جهانی ملیله می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۵۳۴

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بخش شرقی بزرگترین خانه تاریخی زنجان با عنوان خانه حکیمیان دبیرخانه شهر جهانی ملیله می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر ارجمند امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: بازسازی و مرمت خانه حکیمیان زنجان به عنوان بزرگترین خانه تاریخی استان و خانه پزشک زنجانی در دو بخش ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، با بیان اینکه اعتبار لازم برای بازسازی بخش شرقی آن به عنوان دبیرخانه شهر جهانی ملیله اختصاص یافته است، افزود: این بخش اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول در زنجان تصریح کرد: خانه حکیمیان از دو بخش مربوط به دوره مظفرالدین شاه قاجار و اواخر دوره پهلوی تشکیل شده است که بخش شرقی آن به ملیله اختصاص می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه این خانه در زمره آثار ملی ثبت شده است، افزود: کار مرمت و بازسازی آن در بخش غربی دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است.

ارجمند بیان داشت: برای ادامه بازسازی و مرمت بخش غربی خانه حکیمیان و امسال هم درخواست اعتبار شده است که در صورت اختصاص تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز