خبرگزاری کار ایران

دادستان آذربایجان شرقی خبر داد:

ضرورت تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات در استان/ کاهش 13 درصدی تلفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۰۵۵

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وضعیت خاص کوهستانی و جغرافیایی اکثر جاده ها، آذربایجان شرقی یکی از استان های دارای بیشترین آمار سوانح منجر به فوت و جرح رانندگی بوده و بر این اساس تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی و ابلاغ آن ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بابک محبوب علیلو در جمع خبرنگاران، افزود: در این مدت تعداد 423 نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در جاده های آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده اند که کاهش این آمار نسبت به پارسال هر چند امیدوارکننده است اما باید با اقدامات اساسی و فرهنگی این تعداد نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: آمار تلفات جانی تصادفات رانندگی در جاده‌های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: با توجه به حادثه خیز بودن اکثر جاده های آذربایجان شرقی، تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی توسط دادستانی مرکز استان و با هماهنگی دستگاه های اجرایی مربوطه باید به انجام رسیده و ابلاغ شود.

محبوب علیلو،  صیانت از جان و مال شهروندان را یکی از مصادیق بارز و مهم حفظ حقوق عامه بیان و اضافه کرد: این موضوع اهمیت و حساسیت بسیار بالایی داشته و بر این اساس دستورات لازم در این راستا از سوی دادستانی صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص کوهستانی و جغرافیایی اکثر جاده ها، آذربایجان شرقی یکی از استان‌های دارای بیشترین آمار سوانح منجر به فوت و جرح رانندگی بوده و بر این اساس تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی و ابلاغ آن ضرورت دارد.

محبوب علیلو با تاکید بر لزوم آگاه سازی نقاط حادثه خیز جاده های استان، گفت: در سال گذشته تعداد ۱۲ نقطه حادثه خیز جاده ای در استان به ویژه در ورودی های آزادراه پیامبر اعظم و اتوبان شهید کسایی تبریز و چندین نقطه در محور اهر – تبریز، تکمیل و رفع خطر شد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص مسایل ترافیکی، اظهار داشت: در راستای کاهش سوانح جاده ای باید برنامه هایی با محوریت آگاه سازی عمومی و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تهیه و پخش شود که در این راستا رسانه های گروهی رسالت بسیار مهم و خطیری بر عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز