خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری هرمزگان خبر داد ؛

بررسی طرح جامع احداث شهرک دوتیس غرب هرمزگان در استانداری

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۷۰۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از بررسی طرح جامع احداث شهرک دوتیس در غرب هرمزگان در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان، خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا مدرس در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان، با اشاره به بررسی طرح جامع احداث شهرک دوتیس در محدوده 55 کیلومتری چیرویه –چارک، عنوان کرد: ایده اولیه این طرح بر اساس نیازهای موجود در منطقه و مبتنی بر اسناد بالادستی نظیر سند ملی توسعه استان و غرب هرمزگان تدوین شده است.

وی بیان کرد: این طرح با هدف توجه به اقشار شاغل و ساکن با درآمد متوسط و پایین در جزیره کیش، به‌منظور ایجاد سکونت‌گاه با بهره‌گیری از زیرساخت های نوین و رویکردی مسکونی و گردشگری ارائه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به تشریح جزئیات طرح جامع شهرک دوتیس توسط مشاور این طرح، گفت: شهرک دوتیس در مساحت 85 هکتار بر اساس برآورده های طرح جامع تا سال 1410، برای هشت‌هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد و بیش از سه‌هزار واحد مسکونی در این شهرک احداث خواهد شد که جمعیتی نزدیک به 9 هزارنفر در این منطقه سکونت پیدا خواهند کرد.

مدرس، توسعه دریامحور، ایجاد کانون های جمعیتی جدید، رشد و توسعه مناطق کم برخوردار و اشتغال‌زایی برای جامعه محلی را از جمله استراتژی های این طرح برشمرد و تأکید کرد: طرح های ارائه شده در کارگروه زیربنایی باید دارای خواستگاه قانونی باشد و تمام طرح‌هایی که در هرمزگان و بر اساس ساختارملی ارائه می شود، باید نظرات کارشناسی استان نیز دریافت و سپس اجرایی شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به تعیین برخی محدودیت ها و شروط لازم پس از استماع نظر اعضای کارگروه برای تحقق این طرح، افزود: برخی الزامات برای اجرای این طرح توسط اعضا تصویب شد که پس از تحقق موارد درخواستی اعضای کارگروه، طرح جامع شهرک دوتیس به شورای برنامه ریزی استان احاله خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز