خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

تداوم جوی پایدار تا اواسط هفته در اردبیل/ دمای هوا افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۲۳۰

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از تداوم جوی پایدار تا اواسط هفته جاری و همچنین از افزایش نسبی دمای استان اردبیل در طی این مدت خبر داد.

به گزارش‌ایلنا، سیاوش محمدی در تشریح وضعیت هوای استان اردبیل عنوان کرد: تحلیل آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته جاری در استان است.

وی افزود: بر این اساس آسمان استان در اغلب ساعات صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد(ملایم تا متوسط) خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی امروز و فردا(28 مهرماه) با نفوذ زبانه های کم فشار بر روی دریای خزر شاهد وزش باد جنوبی(گرمیج) گاهی به صورت تند، در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود که باعث افزایش نسبی دمای هوا به ویژه در ساعات شبانه و صبحگاهی خواهد شد.

محمدی ادامه داد: از روز سه شنبه 29 مهرماه با نفوذ زبانه های پر فشار به تدریج بر میزان ابرناکی افزوده شده و از دمای هوا کاسته خواهد شد.

وی گفت: از روز چهارشنبه هفته جاری نیز با تقویت پرفشار خزری که با جریانات مرطوب همراه است و نیز گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، جوی ناپایدار و آسمان نیمه ابری تا ابری، توام با مه، وزش باد خزری تند و بارش باران گاهی به صورت رگبار در غالب مناطق استان به ویژه در نواحی شمالی و مرکزی استان پیش‌بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در رابطه با بیشینه دمای حاکم بر مناطق استان اظهار کرد: طی امروز شهرستان‌های بیله سوار و پارس آباد با حداکثر دمای 25 درجه به عنوان گرمترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز