خبرگزاری کار ایران

برگشت به زندگی 3 نفر با اهدای عضو جوان گناوه ای

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۳۶۱

رئیس مرکز فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با ایثار ماندگار جوان گناوه‌ای در سحرگاه پانزدهم مهرماه، هفتمین اهدا عضو استان بوشهر در سال ۹۹ به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا، علیرضا باقری گفت: مرگ مغزی زنده‌یاد روح‌الله وثوق زاده که براثر سکته مغزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بستری بود به تأیید تیم تخصصی فراهم آوری اعضاء رسید.

وی افزود: پس از تأیید مرگ مغزی این جوان ۴۰ ساله، با اعلام رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگرش مقدمات لازم برای انجام عمل برداشت عضو صورت گرفت.

مسئول واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: کبد و دو کلیه زنده‌یاد وثوق زاده برای انجام عمل پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد تا نجات‌بخش جان سه هم‌وطن در انتظار دریافت پیوند باشد.

وی تصریح کرد: شرایط خاص و سخت بیماری کرونا و ابتلای بخشی از بیماران مرگ مغزی به کرونا موجب کاهش اهدای عضو در کشور نیز شده است که این موضوع دشواری کار همکاران ما در تیم فراهم آوری اعضای پیوندی را بیشتر کرده است.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۳ عمل اهدا عضو صورت گرفته است که این موضوع نشانگر نگاه ویژه و فرهنگ بالای هم استانی‌های ما به مقوله مرگ مغزی و اهدای عضو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز