خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۲۶۰ گونه جانوری در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۶۴۷

تاکنون ۲۶۰ گونه جانوری اعم از پرندگان، آبزیان و پستانداران در استان قزوین مورد شناسایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین با اشاره به وضعیت گونه های جانوری تحت حفاظت استان، اظهار داشت: در حال حاضر در استان قزوین ۲۱۰ گونه پرنده، ۴۲ گونه پستاندار و ۱۱ گونه آبزی به صورت مستند و دقیق شناسایی شده است که البته این آمار با بروزرسانی شناسایی ها افزایش پیدا می کند.

عبدالحسین مظفری با اشاره به چگونگی سرشماری این گونه های جانوری،گفت: هر سال در فصل زمستان از گونه های جانوری تحت حفاظت محیط زیست استان قزوین سرشماری صورت می گیرد که بر اساس سرشماری سال گذشته با رشد ۲ درصدی این گونه ها رو به رو بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت گونه های جانوری با توجه به سرشماری سال گذشته مطلوب ارزیابی می شود، گفت: در برخی از مناطق حفاظت شده قزوین وضعیت رشد گونه های جانوری مطلوب و در برخی از نقاط دیگر متوسط رو به بالا است که به صورت کلی مطلوب ارزیابی می شود.

مظفری افزود: در حال حاضر سه منطقه حفاظت شده در محیط زیست استان قزوین به نام باشگل با وسعت ۲۵ هزار هکتار، طارم سفلی با وسعت ۴۸ هزار هکتار و الموت با وسعت ۵۷ هزار هکتار  وجود دارد که در این مناطق محیط بانان به حفاظت از منطقه می پردازند.

این مسئول اضافه کرد: در استان قزوین چهار منطقه "شکار با تیراندازی ممنوع" در الله آباد، الموت شرقی و غربی، آبگرم و آوج وجود دارد که این مناطق هم تحت مدیریت اداره کل حفاظت از محیط زیست هستند و اقدامات حفاظتی با سطح بندی های مختلف صورت می گیرد.

معاون فنی حفاظت از محیط زیست استان قزوین با اشاره به مهم ترین گونه های جانوری نگه داری شده در مناطق حفاظت شده،اظهار داشت: آهو، قوچ و میش، بز وحشی، پلنگ، گربه وحشی، گربه جنگلی و غیره از جمله مهم ترین گونه های جانوری حفاظت شده در استان قزوین است که در مناطقی مانند باشگل، طارم سفلی و الموت  حفاظت می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز