خبرگزاری کار ایران

در صورت تکرار تخلف؛

برگ فعالیت شرکت‌های متخلف کالا و مسافر لغو می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۴۲۷

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از قطع خدمات شرکت های متخلف کالا و مسافر خبر داد و گفت: در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال برگ فعالیت متخلف به طور دائم لغو می‌شود.

به گزارش ایلنا، کلیم الله وثوقی در جلسه ماده 14 که با هدف بررسی تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی برگزار شد، عنوان کرد: در 6 ماه گذشته به تخلفات مطرح شده در حوزه‌های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا رسیدگی و 101 رای نیز صادر شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان رای 94 مورد مربوط به کمیسیون ماده 11 و 7 رای نیز متعلق به کمیسیون ماده 12 است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل عدم پرداخت کرایه رانندگان،عدم اخذ بارنامه،عدم رعایت ضوابط ایمنی،شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ،توقف اتوبوس ها در میادین،واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها عنوان کرد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت: در کمیسیون ماده 14نیز به تخلفات 14 ناوگان  حمل ونقل عمومی مسافر مسیر اردبیل تهران و بالعکس که اقدام به توقف غیرمجاز و تخلف در دور میدان آزادی تهران کرده بودند رسیدگی و با توجه به شرایط کرونایی تذکر کتبی به آنان صادر شد..

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل قطع خدمات شرکت های متخلف کالا و مسافر از 1 تا 3 ماه را خاطرنشان کرد و افزود: در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است، برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.

وثوقـی گفت: بر اساس ماده 12 آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب 1378،رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده 12 و هم چنین به استناد تبصره ماده 6 اصلاحی قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب 1381 به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده 11 رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می شود.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل برخورد قانونی و قاطع با متخلفان را یادآور شد و از مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه 141 جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز