خبرگزاری کار ایران

سد بالاخانلو تاکستان در فهرست پروژه های قابل افتتاح دولت در سال ۱۴۰۰ قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۰۳

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: طرح احداث سد بالاخانلو با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در لیست پروژه های قابل افتتاح دولت در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته و تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی روز چهارشنبه در جریان بازدید مدیرکل بازرسی استان قزوین از سدبالاخانلو در بوئین‌زهرا افزود: مطالعات سد بالاخانلو بر مبنای تامین آب شرب پنج شهر و ۳۶ روستا مجدداً مورد بازنگری قرار گرفت و بعد از اخذ ردیف اجرایی احداث این سد بر روی رودخانه حاجی عرب آغاز شد.

 ملکی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل این طرح تا پایان دولت، بیان کرد: به همین منظور مقرر شده منابع مالی مورد نیاز جهت آماده شدن این سد برای آبگیری در دولت تدبیر و امید به تدریج به پروژه تزریق شود که در همین راستا تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال طی هفته گذشته نهایی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به اهداف اجرای سد بالاخانلو، اظهار داشت: این پروژه جهت تکمیل رینگ آب شرب استان در دست احداث است و با تکمیل این سد، آب شرب جنوب استان تأمین می‌شود و سایر مناطق استان نیز از طریق پروژه خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان مشروب می‌شوند.

وی افزود: این سد بر روی رودخانه حاجی عرب رود احداث شده که آورد سالیانه آن حدود ۱۷.۳ میلیون مترمکعب بوده و به غیر از تامین آب شرب، آبیاری چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی تلفیقی کشاورزی نیز از دیگر اهداف ساخت این سد است.

 ملکی در ادامه با اشاره به پروژه‌های تکمیلی این سد، عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر مطالعات شبکه آبرسانی و تصفیه‌خانه سد بالاخانلو نیز تکمیل شده و اسناد مناقصه آن نیز تهیه گردیده و برای تصویب به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شده است که به محض تایید، مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکاران نیز انجام می پذیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پروژه عنوان کرد: کمبود نقدینگی و تخصیص نیافتن اعتبارات مورد نیاز و همچنین افزایش قیمت ارز از جمله مهمترین مشکلات پروژه است که روند خرید تجهیزات هیدرومکانیکال و الکتریکال پروژه را با مشکل جدی روبرو کرده‌اند.

وی گفت: امیدواریم با همراهی دستگاه‌های نظارتی استان بتوانیم راه حل مناسبی را برای حل این مشکلات پیدا کنیم.

مصطفی آقاعلیخانی مدیرکل بازرسی استان نیز هدف از این بازدید را آگاهی از وضعیت پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی سد بالاخانلو از اهمیت ویژه‌ای برای منطقه و استان قزوین برخوردار است و در همین راستا به منظور بررسی مشکلات و برطرف کردن موانع تکمیل این سد باید عزم همگانی و هم‌اندیشی همه‌جانبه‌ای بین مدیران استان وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز