خبرگزاری کار ایران

به میزبانی مشهد برگزار می‌شود؛

استقلال- تراکتور؛ فینالی از جنس الکلاسیکوی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۱۶

دو تیم تراکتور و استقلال عصر امروز در دیدار نهایی جام حذفی آخرین بازی فصل فوتبال باشگاهی کشورمان را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، آخرین بازی رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشورمان در فصل 1399-1398تا ساعاتی دیگر در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد و مصاف تیم‌های تراکتور و استقلال در دیدار نهایی جام حذفی حسن ختامی بر این مسابقات خواهد بود. دو تیمی که امیدوارند تا با کسب برتری در این دیدار به جام قهرمانی رسیده و پایان خوشی را برای هواداران پرشمار خود رقم بزنند.

این دیدار از ساعت 18:15 در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار خواهد شد و قضاوت آن درحالی به موعود بنیادی‌فر سپرده شده است که این انتخاب اعتراض داوران فوتبال کشورمان را به دنبال داشت.

بنیادی‌فر در هفته‌های پایانی لیگ برتر مصدوم بود و نیز قضاوت بحث‌برانگیز او در دیدار استقلال و سپاهان که به صعود آبی‌ها منجر شد، نگرانی از وقوع یک روز سیاه دیگر را بر دل تراکتوری‌ها انداخته است.

این بازی به تعبیری بازی جام یا پوچ خواهد بود. تیمی که بتواند به مقام قهرمانی برسد علاوه بر افزودن یک کاپ قهرمانی به ویترین افتخارات خود، سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب خواهد کرد ولی سهم تیم بازنده پوچ خواهد بود. یعنی دستاورد این تیم تفاوتی با تیمی که در همان مراحل ابتدایی با مسابقات وداع کرده است، وجود نخواهد داشت مگر عنوان خالی نائب‌قهرمانی.

استقلال لیگ را با مقام نائب‌قهرمانی به پایان رسانده و تراکتور با عنوان چهارمی و جالب اینکه اگر آبی‌پوشان پایتخت در این بازی ناکام بمانند، آنها در نائب‌قهرمانی فصل و در سمت مقابل سرخ‌پوشان در فتح جام حذفی دبل خواهند کرد. البته شاگردان ساکت الهامی کار سختی برای این مهم خواهند داشت چرا که پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی فوتبال کشور را با 7 قهرمانی مقابل خود می‌بینند.

دیدارهای رفت و برگشت تراکتور و استقلال در لیگ هم نتایج جالبی داشت. در دیدار رفت که خبری از کادر فنی حال حاضر دو تیم نبود، آبی‌ها در تبریز موفق شدند سنگین‌ترین شکست خانگی حریف در مسابقات لیگ برتر را با نتیجه 4 بر 2 به این تیم تحمیل کنند اما در جدال برگشت و در تقابلی مشابه با بازی فردا، زور شاگردان فرهاد مجیدی و ساکت الهامی با تساوی بدون گل به هم نرسید. 

دو تیم تراکتور و استقلال برای حضور در دیدار نهایی مسیر مشابه و در عین حال متفاوتی را سپری کردند. مشابه از این منظر که آنها در دو بازی ابتدایی با خوش‌شانسی مقابل حریفان دسته پایینی صف‌آرایی کردند و متفاوت از این نظر که تراکتوری‌ها در ادامه نیز با قرعه آسانی روبرو بوده و تا دیدار نهایی با تیم بزرگی ملاقات نداشتند اما استقلالی‌ها با قربانی کردن دو رقیب مدعی قهرمانی به این دیدار راه یافتند.   

تراکتوری‌ها این مسابقات را با برتری خارج از خانه مقابل تیم‌های دسته پایینی پاس همدان و نود ارومیه که به زحمت رقم خورد، استارت زدند. شاگردان ساکت الهامی سپس در تبریز مس کرمان را درهم کوبیدند تا با کسب قاطع‌ترین پیروزی خود به مرحله نیمه‌نهایی برسند. سرخ‌پوشان در این مرحله اما در جدالی نفس‌گیر با یک گل از سد نفت مسجدسلیمان گذشتند تا گام به دیدار نهایی بگذارند.

استقلالی‌ها نیز کار خود را با شکست تیم‌های دسته پایینی گل ریحان البرز و فجرسپاسی شیراز آغاز کردند تا همچون رقیب با حذف تیم‌ دسته اولی به مرحله یک چهارم نهایی برسند. شاهکار شاگردان فرهاد مجیدی در مسیر دیدار نهایی از این مرحله بعد بود که آنها توانستند دو تیم مدعی سپاهان و پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی را از سر راه برداشته و بلیت بازی فینال را رزرو کنند.

نتایج دو تیم تا راهیابی به دیدار نهایی به شرح زیر است:

یک شانزدهم نهایی:

پاس همدان 1 - 2 تراکتور

گل‌ریحان البرز 1 - 3 استقلال 

یک هشتم نهایی:

نود ارومیه 1 - 1 تراکتور (صعود تراکتور در ضربات پنالتی با نتیجه 7 بر 6)

استقلال 2 - 0 فجرسپاسی شیراز

یک چهارم نهایی:

تراکتور 4 - 1 مس کرمان

استقلال 2 - 0 سپاهان

نیمه نهایی: 

تراکتور 1 - 0 نفت مسجدسلیمان

پرسپولیس 2 - 2 استقلال (صعود استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 1)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز