خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار اصفهان مطرح کرد:

کرونا بیشترین آسیب را به بخش‌های گردشگری و صنایع دستی اصفهان زد/ تشکیل ستاد احیای گردشگری/ افزایش نرخ بیکاری در اصفهان با شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۲۸۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه بیشترین ضربه کرونا در حوزه های گردشگری و صنایع دستی این استان بوده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر افزود: از ابتدای شیوع کرونا با کمک بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی توانستیم اثرات زیان آور کرونا را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ستاد احیای گردشگری تشکیل شده و زمانی که از وضعیت قرمز کرونا خارج شویم این ستاد کار خود را آغاز خواهد کرد و بخشی از زیان‌ها در این راستا جبران می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه سقف وام ۱۴ رسته صنایع دستی اعلام شده افزایش یافته است، افزود: فعالان حوزه گردشگری، صنایع دستی و ۱۲ رسته دیگر می‌توانند از وام بیشتر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ایجاد شهرک پوشاک بیان کرد: خوشبختانه شهرک پوشاک، کیف و کفش در شهرک بزرگ شمال اصفهان ویژه صنایع نساجی مستقر خواهد شد و بخش مجتمع کارگاهی در مجاور شهرک صنعتی کمشچه مکان‌یابی شده است.

قاضی عسگر ادامه داد: همچنین ۲ شهرک صنعتی غذای حلال در گلپایگان و اصفهان برنامه ریزی و در حال تاسیس است که زمینه صادرات غذای حلال مورد توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان یاد آور شد: در سه ماهه نخست سال جاری با ۸۹۲ مجوز رتبه اول را به لحاظ صدور مجوزهای بخش کشاورزی در کشور کسب کردیم.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در منطقه بیان کرد: در اواخر سال ۹۷ نرخ بیکاری استان حدود ۱۴.۴ درصد و در سه ماهه پایانی سال ۹۸ به ۱۰.۳ درصد رسید؛ از این رو برنامه ما تک رقمی شدن نرخ بیکاری بود، اما متاسفانه با شیوع کرونا نرخ بیکاری به ۱۱.۹ درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز