خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

باید تمهیدات زندگی با کرونا را آموزش ببینیم/ در ایام محرم موظف به حفظ سلامت مردم هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۸۳۴

استاندار اصفهان گفت: کرونا بزرگترین اقتصادهای دنیا را به زانو درآورده است و تاکنون هیچ کشور و تاریخی ،تحریمی این چنین ناجوانمردانه را تجربه نکرده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در جلسه استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به صورت ویدیو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌ها در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که به کار گروهی عادت نداریم نمی‌توان کارها را به صورت فردی به پیش برد اگر نتیجه کار، هماهنگی و خرد جمعی باشد بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی اضافه کرد: هماهنگی یکی از گمشده‌های زمان ماست، همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف ما در استانداری هماهنگی است.

وی اضافه کرد: کرونا بزرگترین اقتصادهای دنیا را به زانو درآورده است و تاکنون هیچ کشور و تاریخی تحریمی این چنین ناجوانمردانه را تجربه نکرده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: شرایط روز کرونا به گونه ای‌ است که نمی‌توان تجمع و تبلیغات را شاهد بود به همین دلیل نام این شرایط را تمهیدات زندگی با کرونا گذاشتیم که در این راستا باید این تمهیدات آموزش دیده شود.

وی ادامه داد: باید همانگونه که می‌خواهیم زندگی کنیم اما تمهیدات زندگی با کرونا را آموزش ببینیم؛ هچنین باید از اظهارات رهبری درس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: البته هیات‌های مذهبی امسال مسئولیت بیشتری دارند زیرا حفظ جان افراد در کنار تعظیم شعائر حسینی رسالت بزرگ ماست و لذا در کنار سیاه پوش شدن شهر و استان و زنده نگاه داشتن اهداف قیام عاشورا موظف هستیم از سلامت مردم نیز به عنوان یک واجب شرعی، عقلی و عرفی مراقبت کنیم.

وی به ضرورت رعایت تمهیدات زندگی با کرونا اشاره کرد و گفت: اگر فردی در ادارات و نهادهای استان یا اصناف نسبت به رعایت این مسائل کوتاهی کند، مشمول برخورد قانونی خواهد شد، تخلف کارمندان از موازین بهداشتی در پرونده تخلفات آنها درج، اماکن متخلف پلمب و برخوردها اطلاع رسانی می‌شود.

استانداراصفهان با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه خط قرمز ماست، اظهارکرد: مردم رعایت نشدن موازین بهداشتی را به شماره ۱۹۰ گزارش کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط استان در زمان حاضر برگزاری تجمعات و از جمله جشن‌ها، مراسم‌ترحیم و امثال آن ممنوع است و بر همین اساس در هفته گذشته نماز جمعه و نماز عید قربان تعطیل شد.

رضایی با اشاره به اختیارات استان در ایجاد ممنوعیت‌های موقت تصریح کرد: اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کنند فعالیت اماکن یا اصنافی منجر به گسترش و شیوع کرونا می‌شود،این اماکن تعطیل خواهند شد.

وی با تجلیل از خدمات کادر پزشکی استان، گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، کادر درمانی قراردادی یا شرکتی خط مقدم جبهه مقابله با بیماری کرونا از امتیازات ویژه استخدامی بهره‌مندخواهند شد.

وی ادامه داد: تعدادی از کادر پزشکی استان در راه دفاع از سلامت جان خود را فدا کردند که از جمله ۲ نفر از این پرسنل خدوم در هفته گذشته به فیض شهادت نائل شدند و جا دارد مردم هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاری‌گر کادر درمانی و در واقع حافظ سلامت خود و جامعه باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز