خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان در مراحل پایانی ساخت

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۱۸۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

علیرضا قاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این خبر گفت: در شهر زاهدان ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه را به منظور توزیع عادلانه آب به ۸ زون فشاری اصلی تقسیم کرده ایم و با مانور بر روی آنها سعی در توزیع عادلانه در سطح شهر داریم .

وی افزود: به منظور حل مشکلات افت فشار در کوتاه مدت ، فاز چهارم کارخانه آب شیرین کن به ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در حال ساخت است که بخش اول آن به ظرفیت ۷۵۰۰ مترمکعب تا اوایل مردادماه و کل ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه روز در نیمه دوم مرداد ماه سال جاری به پایان خواهد رسید و تا حدود زیادی مشکلات شهر زاهدان برای سالجاری مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: برای گذر از تابستان سال آینده نیز برنامه افزایش ظرفیت خط انتقال چاه نیمه به زاهدان از دشت حرمک شامل استحصـال آب از 10حلقه چاه دشت حرمک ( ۸۰ کیلومتری زاهدان ) به ظرفیت تقریبی ۲۵۰ لیتر در ثانیه در برنامه وزرات نیرو قرار دارد که این طرح هم اکنون در حال اجراست و جهت اتمام آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که ۲۰ میلیارد تومان آن در سال ۹۸ و باقی مانده آن در سالجاری تخصیص داده شده است . تا مهرماه حفر چاه‌ها و لوله گذاری و خط برق آن اجرا خواهد شد، خرید و نصب ۴ دستگاه الکتروموتور نیز تا قبل از پایان سال به اتمام خواهد رسید که با این مجموعه اقدامات سال آینده نسبت به امسال ۴۲۰ لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت انتقال آب داریم و پیش بینی می شود تابستان بی دغدغه تری را در پیش داشته باشیم.

وی گفت: نحوه توزیع آب عادلانه بوده و اگر افت فشار و قطعی آب وجود داشته باشد در همه مناطق شهر بدون هیچ گونه تبعیضی صورت می گیرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: جهت اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب زاهدان مبلغ ۱۹ میلیارد تومان با تخصیص ۶۰ درصد و مبلغ یک میلیارد تومان جهت توسعه سامانه تله متری زاهدان در برنامه کاری قرار دارد و جهت تکمیل طرح فاضلاب زاهدان علاوه بر اعتبار لایحه، ۳۸ میلیارد تومان از اعتبارات متوازن مصوب شده که انتظار می رود تخصیص بالایی را بهمراه داشته باشد. علیرضا قاسمی بیان کرد: شهر زاهـدان به عنوان مرکـز استان سیستان و بلوچسـتان با کمبود آب به میزان ۵۵۰ لیتر بر ثانیه در پیک مصرف تابستان همواره در معـرض تنش آبی قـرار دارد و تامین آب مورد نیاز شرب از مهمترین چالشهای این شهر است.

وی در پایان افزود: با راه اندازی فاز چهارم کارخانه آب شیرین کن زاهدان مشکلات موجود کاهش چشم گیری خواهد داشت و در شرایط فعلی که با 20 درصد افزایش مصرف ناشی از کرونا مواجه هستیم علاوه بر اقدامات وزارت نیرو، می طلبد که شهروندان زاهدانی با مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری ما را در ارائه خدمات بهینه یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز