خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون روستایی استان:

۱۹ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان قزوینی خریداری شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۳۹۰

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: از ابتدای عملیات برداشت در مجموع ۱۹ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان استان قزوین به صورت تضمینی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عباس آقا علیخانی اظهار کرد: تاکنون ۱۴ هزار تن گندم و همچنین پنج هزار تن کلزا از کشاورزان استان قزوین در مراکز تعاون روستایی خریداری شده است.

 مدیر تعاون روستایی استان با بیان اینکه تعاون روستایی بخشی از تعهد خرید کلزا و گندم را برعهده دارد و عهده کار خرید با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی و غله انجام می‌شود، یادآور شد: در مجموع تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم و همچنین نزدیک به هفت هزار تن کلزا از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است.

وی از رشد قابل توجه خرید توافقی جو در قزوین خبر داد و افزود: امسال هزار و ۵۰۰ تن نیز جو به شکل توافقی از سوی تعاون روستایی قزوین از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شده است و علاوه بر این ۸۰۰ تن از این محصول نیز از اتحادیه های زیر نظر تعاون روستایی خرید شده و این در حالی است که سال قبل تنها ۲۰۰ تن جو خریداری شده بود.

آقا علیخانی یادآور شد: در حال حاضر تعاون روستایی استان قزوین دارای هشت مرکز خرید تضمینی گندم، چهار مرکز خرید تضمینی کلزا و ۲ مرکز خرید توافقی جو است.

این مسئول گفت: سازمان تعاون روستایی قزوین به نمایندگی از دولت و وزرات جهاد کشاورزی با خرید و ذخیره سازی محصولات استراتژیک ضمن حمایت از کشاورزان به تامین و حفظ امنیت غذایی کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز