خبرگزاری کار ایران

کوشش تبار مطرح کرد:

توسعه‌صنعت گردشگری با تاکید بر نقش آموزش نیروی انسانی/ ایجاد منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها راهکار برون رفت از تنگناهای مالی

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۶۲۳

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور، گفت: توسعه صنعت گردشگری با آموزش نیروی انسانی میسر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محسن کوشش تبار مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور که صبح امروز به امیریه سفر کرده بود بیان کرد: با توجه به چهار فصل بودن کشور و وجود آثار باستانی، تاریخی و طبیعی و استفاده از آن در تمام طول سال، رشد گردشگری در ایران آسان است اما این امر منوط به آن است که زیرساخت های گردشگری همچون راه، اقامتگاه، هتل و مراکز پذیرایی براساس استانداردهای جهانی فراهم شود.

وی افزود:صنعت گردشگری یکی از منابع درآمدی مهم برای اشتغال‌زایی در کشورهاست.

کوشش تبار تصریح کرد: با وجود صنعت گردشگری می توان نام کشور را در سطح جهان مطرح کرد و صنعت توریسم به افراد بومی کشور این امکان را می دهد که آوازه ی کشور خود را به گوش جهانیان برسانند و فرهنگ غنی خود را به مردم در سراسر جهان نشان بدهند.

 مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور  اظهار داشت: صنعت گردشگری دارای آثار اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه ای می باشد ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد ارزی پایدار و مناسب و همچنین شناخت متقابل فرهنگی از آثار اجتماعی و اقتصادی این صنعت است.

در ادامه راضیه شهاب مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان ضمن بازدید از پروژه های در دست اقدام شهرداری امیریه از روند اجرایی پروژه ها اظهار امیدواری نمود و عملکرد شهرداری امیریه را مطلوب ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت: اشتغال‌زایی یکی از عوامل استقلال اقتصادی کشورهاست که صنعت گردشگری به‌طور مستقیم و غیرمستقیم باعث اشتغال‌زایی در کشور مقصد شده و برای بومیان و اقتصاد محلی مفید است.

راضیه شهاب افزود: ارائه بسیاری از خدمات گردشگری فقط با استفاده از نیروهای انسانی و به‌طور مستقیم امکان‌پذیر است و رونق گردشگری محلی می‌تواند از این طریق باعث اشتغال بومیان منطقه و کاهش نرخ بیکاری شود. 

شایان ذکر است محسن کوشش تبار از مجتمع خدمات رفاهی، پمپ بنزین در حال ساخت، قلعه تاریخی امیریه، صنعت کرباسبافی و پروژه بهسازی مسکن مهر امیریه بازدید کرد که پمپ بنزین امیریه با 15میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات قرض الحسنه سازمان شهرداری ها آغاز و مبلغ 25 میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری امیریه هزینه شده است و دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است که علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری امیریه برای 10 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل می شود.

همچنین برای بهسازی و مرمت قلعه تاریخی امیریه تاکنون مبلغ 7 میلیارد ریال توسط شهرداری امیریه هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز