خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تأکید کرد:

اهتمام دولت دوازدهم به ساماندهی پروژه‌های اولویت دار/ استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای تقویت انسجام ملی

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۸۶۲

استاندار گیلان با اشاره به جدیت و اهتمام دولت دوازدهم در ساماندهی پروژه های اولویت دار، بر ضرورت استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی در جهت تقویت وفاق و انسجام ملی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری رشت با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان که محمدرضا احمدی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نیز اعضای شورای اداری و تأمین این شهرستان نیز حضور داشنتد؛  با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و هفته قوه‌ قضائیه، افزود: رشت شهرستانی است که علاوه بر ظرفیت‌های کم نظیر در بخش‌های مختلف اقتصادی، جزو مناطقی است که پتانسیل‌های فرهنگی بالایی دارد و از این منظر نیز شهره است.

 وی خاطرنشان کرد: شهرستان رشت در حوزه اجتماعی هم شاهد وجود سابقه فعالیت‌های اثرگذاری هستیم که به نوعی وجه ممتازه استان گیلان به شمار می آید.

 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هر پیشرفتی در هر جامعه، کشور و مملکتی، حاصل تلاش گروهی و خردجمعی با همکاری مردم و گروه های مختلف اجتماعی است، اظهار داشت:  رشت به لحاظ نیروی انسانی، از جمله مناطق غنی نه فقط گیلان بلکه کشور است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مشارکت‌های آحاد مردم، اقشار و گروه ها زمینه ساز تقویت همدلی، وفاق و انسجام در جامعه است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط کشور؛ بیش از هر زمان دیگری به هم‌افزایی در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید نیازمندیم و باید به این کلیدواژه اهتمام ورزیم.

وی گفت: این یک واقعیت است که در حال حاضر، دولت در سه جبهه استکبار جهانی، بیکاری و شرایط اقتصادی و کرونا در حال نبرد است و پیروزی در این شرایط جز با وفاق، همدلی و انسجام میسر نمی‌شود.

دکتر زارع افزود: در چهار ماه اخیر که تجربه‌ موفق مدیریت مقابله با کرونا را داریم؛ مؤید این مهم است که در داخل رهبر معظم انقلاب از همه تشکر کردند و در صحنه بین الملل نیز سازمان جهانی بهداشت، مدیریت جمهوری اسلامی را ستود.

وی گفت: قطعاً مهمترین مولفه این موفقیت وحدت، وفاق و همدلی میان همه مردم و خدمتگزاران نه تنها در قوه مجریه بلکه قوای قضائیه، مقننه، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در ادامه این مبارزه و مقابله ، دولت برنامه های مختلفی دارد، گفت: برای مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و استکبار با توکل بر خدا و اجرای برنامه‌های مفید و موثر دولت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و عمرانی با سربلندی از این دوره گذار نیز عبور خواهیم کرد.

وی افزود: درخصوص مقابله با کرونا نیز حتماً براساس تجارب چهار ماه گذشته که مردم بیشترین همکاری را داشتند، در استان گیلان هم از جمله استان های بسیار موفق در اجرای تصمیمات ستاد ملی و رعایت دستورالعمل بهداشتی به گواه کارشناسان و بررسی های بعمل آمده یقین داریم به خوبی می توانیم این ویروس و بیماری را شکست دهیم.

وی تصریح کرد: همیاری، همکاری و تعاملی که اقشار مختلف مردم با دست اندرکاران مبارزه با کرونا داشتند؛ عامل موفقیت ما در این عرصه بود و از همین فرصت استفاده کرده و بار دیگر از همه آحاد جامعه می‌خواهم به همکاری‌های خود و رعایت توصیه های بهداشتی اعلام شده ، ادامه دهند.

استاندار گیلان گفت: در مصاف با بیکاری نیز همین رویکرد اثرگذار است و برای اشتغالزایی ، راهی جز کارآفرینی و فراهم سازی زمینه نقش آفرینی موثر سرمایه گذاران نداریم.

وی افزود: نقشه راه توسعه گیلان مطابق با اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمین طراحی و بر این مبنا راهبرد توسعه ای شهرستان رشت تعریف شده که انتظار دارم در دوره جدید مدیریتی، به شاخص های تعیین شده برسیم.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: جهش تولید که امسال به این نام مزین شده و سه ماه از آن نیز می گذرد؛ با حرکت‌هایی کند و لاک‌پشت‌وار محقق نمی‌شود و نیازمند رشد تصاعدی در شاخص ها هستیم.

وی با بیان اینکه جهش تولید، یک هدفگذاری هوشمند برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب است، اظهار داشت: در این مسیر باید موانع، شناسایی و راهکارهای کاربردی به سرعت ارائه و به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق دولت الکترونیک و گسترش ارائه خدمات به مردم در بستر فضای مجازی، یکی از فرصت هایی بود که پس از کرونا برای ما عینیت یافت،  گفت: اکنون؛ بسیاری از خدمات به شهروندان و نیز موضوعات آموزشی در حوزه های مختلف دانش آموزی و دانشگاهی، از این بستر انجام می شود و باید از فرصت بوجود آمده، نهایت بهره را ببریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری این نکته که عرصه امروز مدیریت کشور برای حل مشکلات اقتصادی ، به تعبیر رئیس جمهوری؛ عرصه مدیریت جهادی است، افزود: کسب موفقیت در چنین شرایطی باید مبتنی بر حفظ آرامش و ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان همه بخش‌های فعال اقتصادی دولتی و خصوصی باشد و انتظار دارم همه مدیران استان به این مهم جامه عمل بپوشانند.

وی گفت: طبق قانون؛ فرمانداران دارای وظایف و اختیارات گسترده‌ای بوده و در تامین امنیت، آرامش و توسعه آن شهرستان بسیار موثر هستند.

زارع به اهتمام دولت دوازدهم به ساماندهی پروژه ها و طرح های اولویت دار اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین عامل موفقیت هر مسئولی داشتن اطلاعات کافی و اشرافیت به مجموعه اختیارات قانونی و وظیفه‌اش است.

وی تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع که رضایت مردم موجب خشنودی خداست، تلاش برای تولید و اشتغال و اهتمام به تکمیل طرح های نیمه تمام اقتصادی و عمرانی را از انتظارات خود از مدیران بویژه فرماندار جدید عنوان و اضافه کرد: داشتن انگیزه و خلوص نیت برای خدمت به مردم، بردباری، صبوری، حسن خلق و سجایای اخلاقی لازمه هر مدیر به ویژه فرماندار است.

در پایان این مراسم، با قدردانی از تلاش‌های میرشمس مومنی زاده، علی فتح الهی به عنوان فرماندار جدید شهرستان رشت معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز