خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات استان کرمانشاه:

بازگشایی مرز سومار هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۶۳۰

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار بود از هفته جاری مرز سومار بازگشایی شود اما هنوز برای عادی شدن ترددها، تصمیم قطعی گرفته نشده است.

به گزارش ایلنا، خلیل حیدری نسبت به از سرگیری فعالیت مرز سومار طی هفته‌های آینده، گفت: اینکه بازگشایی مرز سومار ابتدا چند روز در هفته و یا به صورت عادی باشد، هنوز مشخص نیست.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه در مرزی مانند مهران طرف عراقی فعلا بازگشایی را برای دو روز در هفته انجام داده تا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشخص شود، گفت: مشخص نیست برای مرز‌های غربی استان ما مانند سومار نیز وضعیت به این شکل باشد یا نه، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که سومار نیز ابتدا قرار است دو روز در هفته فعالیت کند تا روند مبادلات به تدریج عادی شود.

حیدری افزود: اگر مرز سومار باز شود آنقدر دپو کالا در این مرز داریم که چندین روز طول می‌کشد تا همین کالا‌ها از مرز خارج شود، برای مثال فقط ۱۵۰۰ کامیون کاشی در مرز خوابیده که بعد از بازگشایی ابتدا باید آن‌ها تعیین تکلیف شوند.

این مسئول گمرک استان کرمانشاه با اشاره به تردد روزانه ۳۵۰ کامیون از مرز سومار در ایام اوج فعالیت این مرز قبل از شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: اگرچه پتانسیل تردد کامیون از سومار از مرز‌هایی مانند شیخ صله بیشتر است، اما ممکن است اجرای پروتکل‌های بهداشتی روند کار را کمی کند کند.

 ناظر گمرکات استان کرمانشاه، گفت: بازگشایی مرز سومار می‌تواند بخشی از بار سایر مرز‌ها مانند پرویزخان، شوشمی و شیخ صله را کم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز