خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار:

دستگاه‌های قزوین برای موج دوم شیوع کرونا آماده باشند/ کمبود اقلام بهداشتی مردم پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۰۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تمامی دستگاه های استان قزوین باید در موج دوم شیوع ویروس کرونا آمادگی لازم برای مقابله با این ویروس را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در حاشیه ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: اگر روزی با موج دوم شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم، آماده نبودن دستگاه‌های متولی در حوزه تولید و نظارت این بیماری کرونا غیرقابل توجیه بوده و کسی نمی‌تواند مدعی شود که غافلگیر شده است.

وی با بیان اینکه کمبود اقلام بهداشتی برای مردم پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: هر دستگاهی باید آمادگی داشته باشد تا در پاییز و زمستان با مشکلات کرونا مواجه نشویم و ادارات نیز باید ماسک مورد نیاز مراجعه کنندگان به داخل محیط اداری را فراهم کنند.

حبیبی تاکید کرد: سلامت اتباع خارجی همچون هموطنان بسیار مهم است و این افراد باید تحت نظارت بهداشتی قرار گیرند که پیگیری این موضوع بر عهده اداره کل اتباع خارجی استانداری قزوین است.

این مسئول با بیان اینکه  افراد حاضر در هر نشست بیشتر از چهار نفر ملزم به زدن ماسک هستند، گفت: از همه دستگاه‌ها تقاضا داریم همایش‌های غیرضروری را برای حفظ سلامت مردم برگزار نکنند، مگر مراسمی که موضوع سلامت داشته باشد و بتواند برای مردم مفید فایده واقع شود.

حبیبی اظهار کرد: در آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا تصویب شد که علاوه بر مناطق سفید، مناطق با وضعیت زرد نیز از ابتدای تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز جمعه برگزار کنند که البته دانشگاه علوم پزشکی باید بر این موضوع نظارت کند تا افراد مهر و جانماز شخصی داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: مهدکودک ها، برگزارکنندگان تورهای مسافرتی، کلاس‌های قرآن و آموزش‌های زبان خارجه از ۲۴ خرداد ماه جاری با رعایت اصول بهداشتی مجاز هستند فعالیت خودشان را آغاز کنند که لازم است از همین حالا مقدمات بهداشتی مربوط به این امور لحاظ شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: سینماها فقط با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند از ابتدای تیرماه فعالیت کنند و برای اردوی راهیان نور نیز تاکنون تصمیمی در کشور اتخاذ نشده است.

وی یادآور شد: در بسیاری از استان‌های گرم کشور که دمای آن بالای ۴۰ درجه سانتیگراد است، کرونا همچنان باقی است و گرما هیچ اثری روی این بیماری ندارد، بنابراین باید همه موظف به رعایت مسائل بهداشتی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز