خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد:

استعلام مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۴۲۹

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی گفت: به منظور تکریم ارباب رجوع، استعلام گواهی مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی فارس، ناصر هاشمی با اشاره به اینکه طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیاده سازی شده است، گفت: این طرح با هدف تکریم مودیان محترم مالیاتی، کاهش وقت و هزینه و همچنین حذف مراجعات غیر ضروری از 20 اردیبهشت ماه سال جاری در تمامی دفاتر اسناد رسمی مرکز استان عملیاتی می شود.

وی با تاکید براینکه انجام فرآیند یادشده توسط دفاتر اسناد رسمی در شرایط حاضر و باتوجه به شیوع بیماری کرونا حائز اهمیت است، اظهارداشت: انجام استعلامات مربوط به نقل و انتقال املاک مسکونی باید از طریق سامانه مذکور انجام شود تا شاهد کمترین مراجعه حضوری مودیان محترم در شرایط موجود باشیم.

مدیرکل امور مالیاتی فارس افزود: جلسات هم اندیشی بمنظور هماهنگی و برنامه ریزی با هدف آمادگی هر چه بیشتر جهت بهره برداری از پروژه برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی با حضور مدیرکل و معاونین امور مالیاتی استان، مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و رئیس و اعضاء هیئت مدیره کانون سردفتران برگزار شد .

هاشمی با بیان اینکه زیرساخت ها و زمینه فنی اجرای این فعالیت بر روی سامانه های مالیاتی فراهم شده است، گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک و کانون سردفتران و دفتر یاران استان برنامه‌ریزی و آموزش های مورد نیاز صورت گرفته و همچنین این اداره کل آمادگی کامل را جهت پشتیبانی لازم دارد و مرکز ارتباط مردمی با شماره نلفن 1526 نیز آماده پاسخگوئی به سوالات مودیان محترم مالیاتی دراین خصوص می باشد.

گفتنی است، طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی در اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره 4 ماده 187 قانون مالیات های مستقیم و آیین نامه اجرایی مربوط (مصوب رئیس کل محترم قوه قضائیه) اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز