خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد:

یک هکتار از اراضی ملی قزوین رفع تصرف شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۵۲۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی در شهرستان‌های قزوین و آبیک یک هکتار از اراضی ملی استان از چنگ متصرفان آزاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر اسدالهی اظهار کرد: یک هکتار از اراضی ملی در روستاهای میله بن و جوزداران آبیک از سوی سودجویان به شکل غیرقانونی تصرف شده و در آنها ۲۰۰ اصله نهال مثمر کاشته شده بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: با حضور ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی نهال ها از زمین کنده شده و فنس‌های کشیده شده در دور زمین‌ها نیز جمع‌آوری شده و وضعیت این مقدار از اراضی به شکل سابق بازگشت.

اسدالهی اعلام کرد: در یک مورد دیگر نیز ۲ هزار متر از اراضی ملی در روستای عبدل آباد قزوین از سوی سودجویان مورد تعرض قرار گرفته و در آنها ۱۵۰ اصله نهال مثمر کاشته شده بود که نهال‌ها جمع آوری و اراضی یاد شده به وضعیت سابق بازگشتند.

وی یادآور شد: رفع تصرف اراضی یاد شده پس از بی توجهی متصرفان نسبت به چندین مرحله اخطارهای قانونی انجام شد.

این مسئول از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخریب و تصرف و تعرض به اراضی ملی موارد را برای رسیدگی یگان حفاظت این اداره کل با شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز