خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

ضرورت پایش و غربالگری بهره مندی کارگران از بیمه بیکاری ناشی از کرونا/ حفظ سلامتی کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی لازم است

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۴۱۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به لزوم تامین سلامت کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: پایش و غربالگری بهره مندی کارگران از بیمه بیکاری، لازم است تا کارگران متاثر از شیوع کرونا بتوانند از این ظرفیت دولت در راستای کاهش مشکلات اقتصادی خود استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی امروز در اولین نشست کمیسیون کارگری استان در سال جاری ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر اظهار داشت: تامین سلامت کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی نکته قابل تاملی  است که باید از سوی کارگران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بر رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط حساس استان در مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان ضروری است.

وی افزود: رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری و همچنین موافقت هیات دولت با افزایش ۸۰۰ هکتاری شهرک صنعتی اشتهارد که با تلاش استاندار البرز و نگاه ویژه دولت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است، توانست استان البرز را در این حوزه به استانی موفق در این حوزه معرفی کند.

این مسئول با تاکید بر نقش مهم کارگران در تحقق اهداف و برنامه های دولت و همچنین رونق تولید خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کنار تمامی مشکلات مرتبط با تحریم های اقتصادی و همچنین شرایط سخت کرونا، ۴۴ واحد تولیدی استان نسبت به تهیه و تولید اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده بصورت شبانه روزی اقدام می کنند که در این بین نقش کارگران بسیار مهم و ارزشمند است.

فردی یادآور شد: بر اساس تدابیر دولت و با دستور استاندار البرز همه مسئولان مکلف هستند تمام تلاش خود را در راستای تحقق شعار سال بر اساس راهبردهای ۱۲ گانه اقتصادی وزیر کشور به کار ببرند.

برگزاری مرتب جلسات کمیسیون کارگری در شهرستان های استان از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: دقت لازم در پایش و غربالگری بهره مندی کارگران از بیمه بیکاری از جمله مواردی است که باید از سوی مسئولین ذیربط مورد توجه قرار گیرد تا کارگران متاثر از شیوع کرونا بتوانند از این ظرفیت دولت در راستای کاهش مشکلات اقتصادی خود استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز