خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

شهروندان قزوینی از برپایی مراسم افطاری پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۸۷۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شهروندان استان قزوین از برپایی مراسم عمومی ضیافت افطاری پرهیز کنند..

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی ضمن تبریک و تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان اظهار کرد: همه ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و به عنوان مسلمان وظیفه داریم که ارزش‌های دین مبین اسلام را خصوصاً در ماه ضیافت الهی رعایت کنیم و چنانچه افرادی بخواهند عمداً و با هنجارشکنی، در انظار عمومی با تظاهر به روزه‌خواری، حرمت این ماه مبارک را خدشه‌دار کنند، بدانند که دستگاه قضائی بر اساس رسالت قانونی با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط جامعه بسیار حساس است و همه باید شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده تا با قطع زنجیره انسانی از شیوع بیشتر این بیماری، جلوگیری شود و به همین خاطر نباید مراسم ضیافت افطاری را همانند سال‌های گذشته برگزار نمائیم و بر این اساس ضروری است مردم فهیم استان درک صحیحی نسبت به این موضوع در راستای حفظ سلامت فردی و عمومی داشته باشند.

قاسمی تاکید کرد: هر چند برپایی مراسم ضیافت افطاری یکی از سنت‌های حسنه ایرانیان از دیر باز بوده، ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه اکید پزشکان، به شهروندان محترم توصیه می‌کنیم از برپایی مراسم عمومی ضیافت افطار جداً خودداری کرده و تبعاً نذورات خود را در بخش‌های مختلف کارهای خیرخواهانه همانند مشارکت در طرح کمک مومنانه هزینه کنند.

دادستان مرکزی استان با بیان اینکه صنوف موظفند مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند، بیان کرد: نحوه فعالیت صنوف مختلف مطابق ضوابط و مقررات بهداشتی و مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند به آنها ابلاغ شده و تیم‌های بازرسی و نظارت در استان فعال هستند و درباره صنوف متخلف قطعاً توسط ضابطین قضائی اقدام و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و پلمب می‌شوند و پرونده قضائی نیز برای متخلفان تشکیل خواهد شد.

این مقام قضائی استان با بیان اینکه روزه‌خواری علنی مطابق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی جرم بوده، عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کووید -۱۹، شاید روزه گرفتن برای برخی از افراد، امکان پذیر نباشد، اما این موضوع به معنای روزه‌خواری در ملاءعام نیست و در صورت مشاهده، با این افراد برخورد و به مرجع قضائی معرفی می‌شوند.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در سطح دادگستری استان برای برخورد قاطعانه و کاهش زمان رسیدگی به جرایم مربوط به این ماه در ساعات اداری و غیر اداری شعب ویژه رسیدگی در نظر گرفته شده و در وقت فوق العاده پرونده‌های مطروحه را رسیدگی خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز