خبرگزاری کار ایران

در پیگیری یک گزارش؛

برنامه های مبارزه با سالک مورد توجه مسئولان قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۱۱۳

متعاقب انتشار گزارشی از روستای حسن آباد دامغان در مورد ابتلا به سالک و مشکلات اهالی روستا، صبح امروز مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری سمنان به اتفاق سایر مدیران محلی و بخشدار امیرآباد در محل مسجد روستای حسن آباد تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، پس از انتشار گزارشhttps://www.ilna.news/fa/tiny/news-864305 و شناسایی مشکلات مقابله با سالک از زبان رئیس شورای اسلامی روستای حسن آباد ، رئیس حوزه قضایی بخش امیرآباد مجوز ورود به اماکنی که مخروبه و محل زندگی موش صحرایی بوده و امکان دسترسی به مالکین قانونی آنها وجود نداشت را صادر نموده و این مشکل برطرف شد.

همچنین در این جلسه بنا به پیشنهاد مدیر شبکه بهداشت و درمان دامغان آغشته نمودن پشه بندها به سم با پروتکل خاصی مطرح گردید که به دلایل حساسیت پوست نوزادان و کودکان مورد موافقت صاحب نظران قرار نگرفت.

با توجه به وجود 10 هزار هکتار باغات و اراضی کشاورزی در بخش امیرآباد یکی از راه‌های مقابله با مخزن سالک و موش صحرایی شن ریزی جاده های بین مزارع است که جهاد کشاورزی مکلف به انجام آن شد.

علی رغم اینکه بیش از یک دهه از شیوع سالک در شهرستان دامغان می‌گذرد اما هنوز مسئولان به نتیجه واحدی نرسیدند که آیا آموزش جمعی یا فرد به فرد مهم است یا خیر؟ ، در صورتی که متولی اصلی پیشگیری و درمان سالک، شبکه بهداشت و درمان دامغان می باشد اما ظاهرا نتوانسته بعد از گذشت یک دهه به طور علمی و مستند این موضوع را اثبات نماید و گلایه های متعدد اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش امیرآباد مبنی بر عدم همکاری و عزم راسخ، به شبکه بهداشت و درمان دامغان و واحدهای زیر مجموعه برمی‌گردد.

با توجه به وجود 3 هزار هکتار مستثنیات و تاغزار های وسیع در این منطقه که محل امنی برای تولید مثل و لانه گذاری موش صحرایی و پشه های خاکی است ، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان می‌نماید اعتباری برای تامین سموم مبارزه با سالک نداریم!

موضوع مهم و اساسی دیگری که در این جلسه مطرح شد رهاسازی فاضلاب دامغان در بالادست روستاهای بخش امیرآباد بود که نارضایتی شوراهای اسلامی و اهالی روستاهای  مذکور را در پی داشته و متاسفانه تصمیمی در این خصوص اتخاذ نگردید.

با توجه به وجود بیش از 30 نفر مبتلا به زخم سالک در سالهای گذشته در یکی از روستاها، اما شبکه بهداشت و درمان دامغان تاکنون آمار جامع و کاملی از مبتلایان، میزان اعتبار تخصیص یافته و سایر اطلاعات مربوطه را اعلام ننموده است و انتظار اهالی روستاها از شبکه بهداشت و درمان برآورده نشده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز