خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

کرونا و مشکلات پیش‌روی ورزش استان قزوین/ تعطیلی 560 باشگاه واماکن ورزش دولتی وخصوصی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۰۰۵

معاون فنی اداره کل ورزش وجوانان استان قزوین گفت: طبق دستور وزیر ورزش تا پایان اردبیهشت فعالیت های ورزشی تعطیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ورود ویروس کرونا به کشور درروزهای پایانی بهمن 98 وگسترش روزافزون آن درسطح کشور و بروز مشکلات وناهنجاری های اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی، بهداشتی و.. سبب شد که جامعه بزرگ ورزش کشور به مانند دیگر کشورها اسیر این ویروس شوند و همه فعالیت های ورزشی رسمی و غیررسمی تعطیل شود.

وقتی صحبت از ورزش می شود یعنی بخش عمده ای از جامعه که شامل ورزشکاران، مربیان، داوران، مدیران، خانواده های ورزشکاران، اماکن ورزشی دولتی وخصوصی درهمه رشته های ورزشی است که تعطیلی ورزش علاوه بر عدم حضور ورزشکاران درمیادین ورزشی مشکلاتی نیز همراه داشته است.

باید قبول کرد جامعه ورزش به دلیل اینکه همواره حضور خود را در اماکن ورزشی دیده است، حضور در منازل و بحث قرنطینه و انجام تمرینات ورزشی در محیط های بسته مانند آپارتمان ها وزندگی ماشینی کمی سخت به نظر می رسد .

باتوجه به اینکه استان قزوین براساس آمارها در بحث بیماری‌هایی مانند فشارخون، دیابت، فقر حرکتی دختران و بانوان درکشور رتبه خوبی ندارد بی شک در آینده نزدیک نیز شاهد افزایش بروز چنین مشکلاتی خواهیم بود.

در بحث روحی و روانی نیز حضور پیوسته در منازل و عدم مراجعه به بیرون از سوی مردم طبعا مشکل آفرین خواهند بود. شاید حضور در منزل برای افرادی که بیماری‌های حادی مانند: درد کمر، آسیب های جدی مانند عمل های جراحی دارند و عدم استفاده از اماکن ورزشی مانند استخرها دارند، مشکلاتی برای این قبیل افراد ایجاد شود.

اما مسئله مهم این روزها ورزش و کرونا، بحث دانش آموزان هستند که باتوجه به تعطیلی مدارس و در سویی دیگر دانشگاه ها و تاکید بر حضور دانش آموزان و دانشجویان در شبکه های مجازی مانند سایت مدارس و دانشگاه ها و شبکه شاد برای فراگیری دروس تحصیلی، باتوجه به اینکه اغلب والدین مجبورند برای جبران عقب ماندگی های درسی وتحصیلی فرزندان درشبکه های مجازی باشند، این خود آسیب هایی نیز به همراه دارد.

درگیربودن والدین و دانش آموزان با گوشی ها وسایت ها و عدم  انجام تمرینات مناسب تربیت بدنی درمنازل قطعنا در آینده نزدیک شاهد فقر حرکتی خواهیم بود . گرچه مدیران تربیت بدنی آموزش و پرورش درسطح کشور پوسترها وفیلم های آموزشی دروس تربیت بدنی را ارسال و انعکاس می دهند اما تا زمانی که شرایط کنترل وخودمراقبتی وقرنطینه ها درست اعمال نشود، شاهد روزهای خوب در بین مردم و به طبع ورزش نخواهیم بود.

ورزش بخش عمده و مهمی از زندگی مردم است. مردم با ورزش چه از طریق ورزشکاربودن وچه از طریق پیگیری های مسابقات ورزشی و.. به نوعی درگیر هستند واین خود می تواند موجب احساس رضایت باشد.

افسانه حسن نایبی معاون فنی اداره کل ورزش وجوانان استان قزوین درخصوص مشکلات ورزش وکرونا گفت : باید قبول کنیم که شرایط سختی داریم و در بحث ورزش اولویت سلامت مردم و جامعه ورزش است که تابه امروز وزارت ورزش وجوانان اقدامات خوبی پیش بینی کرده است.

 معاون فنی اداره کل ورزش وجوانان استان قزوین افزود: ما درسطح استان قزوین از اوایل اسفندماه تا به امروز همه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی که حدودآ 560 مورد است را تعطیل کرده ایم .برخی از این اماکن دولتی و برخی خصوصی است. دربحث دولتی ها طبق دستور وزریر ورزش برای هزینه های اجاره ها اقدامات مثبتی صورت گرفته است و بخش خصوصی ها نیز برای دریافت وام اقدام می نمایند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که با رفع این مشکل، برای ادامه مسیر و فصل تابستان اماکن ما مشکلی نداشته باشند.

وی درادامه درمورد طرح سطح بندی رشته های ورزشی برای بازگشایی اماکن ورزشی به استانداری بیان کرد: ما با کارشناسان ورزش استان رشته های ورزشی را در چند سطح تقسیم بندی کردیم و به استانداری و وزارت ورزش فرستادیم که طبق پیگیری ها مشخص شد که کمیته استانی پاسخ منفی دارد و وزارت ورزش نیز طبق دستورالعمل گذشته خود مبنی برتعطیلی کلیه اماکن ورزشی تاپایان اردبیهشت تاکید دارد.

نایبی درپایان یادآور شد: باتوجه به شرایط موجود و تاکیدات برتعطیلی اماکن ورزشی و نامشخص بودن برنامه های ورزشی ، درماه مبارک رمضان دربخش ورزش درسطح استان هیچ گونه برنامه وفعالیت ورزشی رسمی و غیررسمی نخواهیم داشت .

 

انتهای پیام/
اسماعیل حسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز