خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/ افزایش نسبی دما در اغلب استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۲۳۷

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جنوب کشور، جنوب شرق و شرق همچنان فعال است و از فردا سامانه بارشی جدید دیگری از شمال غرب کشور وارد ایران می‌شود.

به گزارش ایلنا، معصومه احمدی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که سامانه بارشی همچنان در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد و این شرایط را در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌های شمالی کشورمان هم پیش بینی می‌کنیم.

وی افزود: همچنین در برخی مناطق کوهستانی و ارتفاعات زاگرس نیز شرایط به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد برای امروز و حتی فردا مهیاست ضمن اینکه عمده شدت ناپایداری‌های جوی را در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می‌کنیم.

احمدی افزود: در استان‌های فارس، کرمان، بخش‌هایی از قسمت‌های جنوب شرق کشور، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، شدت بارش‌ها محسوس است.

وی افزود: از روز چهارشنبه به بعد با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب، فعالیت بارشی دیگری از سرگرفته می‌شود و به نظر می‌رسد روز‌های پایانی هفته در کل نیمه غربی و بخش‌هایی از سواحل شمالی کشورمان هم بارندگی‌ها را به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید شاهد باشیم.

احمدی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در بیشتر مناطق کشورمان افزایش نسبی دما را تجربه کنیم که این روند افزایشی دما به نظر می‌رسد در بخش‌های شمالی ایران محسوس‌تر باشد، اما در استان‌های ساحلی دریای خزر با آغاز بارندگی‌ها و ورود موج بارشی از روز چهارشنبه به بعد کاهش محسوس دما را پیش رو داریم.

وی گفت: امروز آسمان تهران صاف است و در برخی ساعات رشد ابر، وزش باد و بارندگی خواهیم داشت، بخصوص در نواحی شمالی استان که همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای امروز پایتخت به ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز