خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

پرداخت تسهیلات و بسته‌های حمایتی به تاسیسات گردشگری هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۹۹

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از پرداخت تسهیلات و ارائه بسته‌های حمایتی به تاسیسات گردشگری هرمزگان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا برومند گفت: بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا تاثیر مخربی بر فعالیت‌های گردشگری در سطح استان داشته که با توجه به تعطیلی تاسیسات گردشگری، حوزه گردشگری دچار خسارت مالی شدید شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در مجموع طی ماه‌های اسفند تا اول اردیبهشت بیش از 122 میلیارد تومان ضرر و زیان متوجه حوزه گردشگری استان بوده است، افزود: این اتفاق در شرایطی رخ داده که بیشترین فعالیت و درآمد تاسیسات گردشگری در استان بین ماه‌های آذر تا اردیبهشت است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: بر همین اساس برای جبران بخشی از ضرر و زیان های ناشی از بحران کرونا، تسهیلات و بسته های حمایتی به تاسیسات گردشگری ارائه شده است.

وی در خصوص عناوین بسته های حمایتی گردشگری گفت: امسال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی، امهال پرداخت 23 درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری، تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، امکان استفاده از اوراق تضمینی سرمایه در گردش و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ 12 درصد از جمله موارد بسته حمایتی برای واحدها و فعالان گردشگری است.

برومند تاکید کرد: امیدوارم با شکست بیماری کرونا، شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز