خبرگزاری کار ایران

سلطانی خبرداد:

تعهد 16 میلیاردی اداره راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی/ ۲۳۰ کیلومتر انواع راه در استان احداث و به زیر بار ترافیک رفت

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۲۰

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: دولت در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش راه و شهرسازی و زیرساخت‌های حمل و نقل استان تعهد دارد.

ابوالقاسم سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: با وجود این میزان از حجم تعهد مالی، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و وزارتخانه متبوع به شدت با محدودیت ها و تنگناهای مالی مواجه است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که احداث راه در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی کشور هزینه های بسیار فراوانی دارد و امروزه در بیشتر کشورها دیگر دولت ها به دنبال ورود مستقیم و سرمایه گذاری در این حوزه نیستند و بخش خصوصی در این بخش مهم اقتصادی فعال شده و مشارکت دارد.

سلطانی، مجموع طرح های مهم ملی زیرساختی راه آذربایجان شرقی در سالجاری را ۲۴ مورد اعلام و اضافه کرد: عملیات اجرایی این تعداد طرح در بخش راه، جاده و راه آهن امسال آغاز می‌شود که عمده ترین این طرح ها عبارتند از آزادراه تبریز- ارومیه، آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تبریز- اهر، خواجه- ورزقان، اهر- مشکین‌شهر، جلفا- اصلاندوز، مرند- جلفا، تبریز - سهند و راه آهن تبریز - بستان آباد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ۱۵ ماهه گذشته، گفت: در این مدت با تلاش پیمانکاران و هماهنگی و همکاری مسئولان استانی موفق شدیم ۲۳۰ کیلومتر انواع راه در استان احداث و به زیر بار ترافیک ببریم.

سلطانی، اتمام ۳۱ کیلومتر از آزادراه تبریز - ارومیه را از جمله مهمترین اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: در این مدت ۴۰ کیلومتر از مجموع ۹۰ کیلومتر از بزرگراه تبریز- اهر نیز به بهره برداری رسید.

به گفته وی طی سالجاری تلاش می شود بقیه بزرگراه تبریز- اهر به طول ۸ کیلومتر حداکثر تا پایان سال به اتمام رسیده و برای بهره برداری آماده شود.

سلطانی، اتمام ۱۵ کیلومتر از باند دوم آزادراه سراب- بستان آباد، ۱۴ کیلومتر از جاده مرند- ائواوغلی، پل میدان معلم شهر بناب به طول ۷ کیلومتر و بهسازی و روکش آسفالت جاده های روستایی به طول ۲۴۰ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده حوزه راه آذربایجان شرقی در سال گذشته بیان کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تلاش می شود جاده تبریز- سهند، ورزقان- خاروانا به طول ۱۵ کیلومتر و تبریز- مرند به طول ۷ کیلومتر به اتمام برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اجرای ۴۰۰ هزار تن آسفالت و روکش در جاده های استان را از اقدامات مهم این مجموعه بیان کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت های مالی رقمی بسیار قابل توجه به شمار می رود.

سلطانی اضافه کرد: برای سال جاری در حوزه مسکن نیز اجرای ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز