خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد ؛

26 درصد دانش آموزان گیلانی عضو شبکه شاد شدند

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۳۹

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه آموزش و فراگیری دانش آموزان با شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده است، گفت: ۲۶ درصد دانش آموزان گیلانی عضو شبکه «شاد» شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، نادر جهان آرای در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به اینکه گیلان از نظر تراکم جمعیتی رتبه اول را دارد، اظهار کرد: با توجه به این موضوع فاصله اجتماعی هوشمند باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه نخستین گام در زمینه مقابله با کرونا تعطیلی مدارس و دانشگاه بود، افزود: کارگروه پیگیری و استمرار آموزش دانش آموزان از فضای مجازی آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه این استان نخستین استانی بود که از ظرفیت هنرستان‌های کار و دانش برای تولید ماسک در ایام مقابله با کرونا بهره گیری کرد، گفت: بعد از استان گیلان سایر استان‌ها نیز در این زمینه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره آموزش و پرورش به کمک معاونت فرهنگی و اولیا و مربیان اقدامات فراوانی در این بخش انجام دادند، تصریح کرد: امروز نیز شاهد راه اندازی سامانه «شاد» از سوی وزارت آموزش و پرورش به منظور پیگیری آموزش دانش آموزان هستیم و این بدان معناست که تعطیلی مدارس به معنی تعطیلی آموزش‌ها نیست.

جهان آرای با تأکید بر اینکه تدریس تعطیل نمی‌شود و با تدریس آنلاین، ضبط و ارسال صدا از سوی معلمان آموزش‌ها از طریق این سامانه ادامه می‌یابد، گفت: در مناطق عشایری که فاقد زیرساخت‌های اینترنتی هستند آموزش‌ها به صورت حضوری و میدانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از ۱۹۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدای استان گیلان بیش از ۲۶ درصد در سامانه شاد ثبت نام کرده‌اند، افزود: تلاش‌ها برای رفع مشکلات موجود در این حوزه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم اشاره و اظهار کرد: مراسم این روز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد. ۵۰ نفر از نفر معلمان نمونه معرفی شده‌اند که از این تعداد سه معلم به وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند.

اختصاص ۲۷ میلیارد تومان برای استاندارد سازی وسایل گرمایشی

در ادامه مدیرکل نوسازی مدارس گیلان نیز در این جلسه گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز به دلیل شیوع ویروس کرونا در مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

علی دقیق با اشاره به استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس، گفت: سال گذشته ٢٧ میلیارد ریال بابت استاندارد سازی گرمایشی مدارس گیلان هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز