خبرگزاری کار ایران

کارشناسان اداره کل محیط زیست استان:

علت قرمزی آب رودخانه ساردوئیه کرمان آب شدن برف‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۱۶۹

کارشناسان اداره کل محیط زیست کرمان علت رنگی شدن آب رودخانه نمچ در جیرفت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، داریوش غفاری گفت: رودخانه نمچ از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت در استان کرمان و در ۲ کیلومتری شمال مرکز بخش در بهشت در مسیر جاده ساردوئیه به راین واقع است.

وی افزود: رنگ آب در این رودخانه به مدت نزدیک به دو ساعت قرمز رنگ شده که دلیل آن آب شدن برف از کوه‌های بالا دست بوده که دارای رگه‌های رسی قرمز رنگ هستند.

غفاری تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان مردم نواحی اطراف رودخانه هر ساله شاهد این رویداد در این فصل به دلیل آب شدن برف‌ها از روی رگه‌های قرمز رنگ و سرازیر شدن در رودخانه مذکور بوده اند.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان داشت: پس از بارندگی‌های اخیر در جنوب استان کرمان، آب این رودخانه به دلیل شستن رسوبات رنگی مسیل که بیشتر از جنس اکسید آهن هستند به رنگ بنفش متمایل به قرمز در آمد.

درمنطقه ساردوئیه جیرفت، تپه‌های خاکی به رنگ قرمز تیره رنگ با ساختمان بسیار سست و دانه بندی رس وجود دارد که اکثرا دارای ترکیبات آهن هستند که از این خاک در گذشته برای آجر پزی سنتی استفاده می‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز