خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کردستان:

لیدر فرار زندانیان سقز اعدام شد/ ۹ نفر از زندانیان همچنان متواری هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۶۹۲

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از اجرای حکم اعدام یکی از اشرار مشهور این استان و لیدر اصلی فرار زندانیان سقز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد جباری درباره حکم مصطفی سلیمی یکی از زندانیان فراری از زندان سقز که صبح امروز (شنبه) اجرا شد، افزود: حکم اعدام وی در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر و در دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۶ اسفند ۸۳ تایید شده بود.

وی افزود: جرم این شرور سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستاهای سقز، اخاذی مسلحانه و آزارو اذیت مردم و سلب امنیت و آرمش مردم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان افزود: این زندانی در قتل عمد و شهادت 2 نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال ۸۳ مشارکت داشته است.

وی یادآور شد: این زندانی جز طراحان و لیدرهای اصلی فرار از زندان سقز در هشتم فروردین ۹۹ بوده است.

جباری خاطرنشان کرد: در فاصله محکومیت قطعی و اجرای حکم، چندین مرحله قانونی طی شد و پرونده وی بعد از محکومیت قطعی به حکم اعدام، در سه مرحله در کمیسیون عفو بررسی ولی شرایط قانونی برای عفو احراز نشد و رد شد و همچنین 2 مرحله هم درخواست اعاده دادرسی مطرح شد که مورد تایید قرار نگرفت.

جباری یادآور شد: دستگیری او توسط ماموران انتظامی با همکاری مردم بانه و سقز صورت گرفت که محل اختفای این فرد را به ماموران انتظامی گزارش کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان همچنین از دستگیری ۶۵ نفر از زندانیان فراری زندان سقز خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹ نفر از زندانیان فراری باقی مانده است که اقدامات برای دستگیری آنها نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز