خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان مطرح کرد:

ضرورت شناسایی افراد مبتلا جهت مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۸۱۴

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید ابتدا افراد مبتلا را شناسایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا مهرعلیان در کارگروه سلامت با اولویت مقابله با بیماری کُرونا، ضمن مهم دانستن اولویت پیشگیری توسط تیم سلامت، اظهار کرد: بهترین حالت کنترل این ویروس، شناسایی،  پیگیری و کنترل افراد مبتلا به آن است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان بیان کرد: مرکز بهداشت انتظار دارد که همه افراد با مراجعه به سامانه SALAMAT.GOV.IR و تکمیل اطلاعات و پرسشنامه طراحی شده در این سامانه، پیگیری و شناسایی افراد مشکوک توسط مراقب سلامت مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت را ممکن کنند.

مهرعلیان افزود: بر مبنای این سامانه، مراقب سلامت، وضعیت افراد مشکوک، افراد بهبود یافته و خانواده موارد فوت شده را به صورت تلفنی پیگیری و رصد می کند. وی ادامه داد که اطلاع رسانی و آموزش، روش گندزدایی و ارجاع به سطوح بالاتر در دستور کار قرار گرفته است.

وی، ضمن درخواست از مردم برای مراجعه نکردن به بیمارستان با مشاهده علایم بیماری کرونا ویروس، افزود:  با توجه به روند افزایشی این بیماری و ابتلا در بیمارستان، این شرایط برای مردم فراهم شده تا پیگیری از طریق این سامانه، بدون حضور در کانون های آلوده انجام شود.

محمد شفیعی فرماندار شهرستان قزوین هم در این نشست گفت: تکمیل اطلاعات سامانه سلامت از ادارات شروع شود و همه ارگان ها موظف هستند اطلاعات خود و خانواده هایشان را در این سامانه ثبت کنند.

فرماندار قزوین، انجام غربالگری در مبادی شهر را مهم دانست و افزود: بخشداران و دهیاران از ورود مسافر با پلاک سایر استان ها جلوگیری کنند و در صورت مشاهده موارد تخلّف، برخورد قانونی لازم انجام شود.

شفیعی  در خصوص نانوایی هایی که مقررات بهداشتی را رعایت نمی کنند نیز هشدار داد و تاکید کرد: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی، بخشداران با تفویض اختیار فرمانداری، نسبت به پُلمپ واحدهای متخلف اقدام کنند.

وی به کلیه بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی توصیه کرد: تا با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، نظارت های خود بر پمپ بنزین ها، مساجد و اماکن متبرکه، ورودی روستاها و تامین سلامتی عموم جامعه را سرلوحه خود قرار دهند.

نشست این کارگروه، روز 24 اسفند 98 با حضور نمایندگان ادارات و دستگاه های اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز