خبرگزاری کار ایران

معابر شیراز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضد عفونی شد ؛

تهیه ۳۰ هزار پک بهداشتی برای مناطق کمتربرخوردار/ شهروندان از وسایل حمل و نقل کمتر استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۸۶۹

معابر شهر شیراز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضد عفونی و گند زدایی شد.

به گزارش ایلنا، با همکاری شهرداری و سازمان آتش نشانی برای کنترل و مهار ویروس کرونا، سم‌زدایی و ضدعفونی کردن مراکز عمومی و محل تجمع مردم، خیابان‌ها و معابر اصلی شیراز شب گذشته  اجرا شد.

این طرح در معابر میدان نمازی به‌ سمت میدان ولی عصر (عج)، اطراف حرمین شریفین، معابر بیمارستان‌های شهید بهشتی و علی اصغر انجام شد.

شهردار شیراز اعلام کرد: به منظور مقابله با شیوع کرونا بیش از ۳۰ هزار پک بهداشتی و ضدعفونی برای مناطق کمتر برخودار و شهرک های اطراف شیراز تهیه شده است و همکاران ما در شهرداری‌های مناطق ۵، ۷ و ۹ به درب منازل شهروندان ساکن در این محدوده مراجعه می کنند و پک ها را به آنها تحویل می دهند.

اسکندرپور گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا بودجه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان در شورای شهر به تصویب رسید و با استفاده از این بودجه پک های بهداستی و ضدعفونی تهیه شده است.

وی با اشاره به آغاز برنامه ضدعفونی معابر و خیابان های سطح شهر گفت: از امشب یکشنبه ۱۱ اسفندماه سه اکیپ خیابان های اصلی و پرتردد شهر شامل المان ها، صندلی‌ها، چراغ ها و ... را به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی و گندزدایی می کنند و این اقدام به صورت مستمر و روزانه ادامه دارد.

اسکندرپور اضافه کرد: نوع مواد ضدعفونی، میزان مواد مصرفی و نحوه ضدعفونی با تایید دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده است و برای شهروندان مشکلی ایجاد نمی کند.

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران ارشد شهرداری در ۲ اسفندماه نخستین روز اعلام وجود ویروس کرونا در ایران افزود: در این جلسه بین مدیران شهری تقسیم کار انجام شد و اقدامات مهمی چون ضدعفونی مستمر و روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی، پارک های سطح شهر، سرویس های بهداشتی، ساختمان های شهرداری، اطلاع رسانی گسترده در سطح شهر و ... طبق دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا است، افزود: شهرداری شیراز از ابتدای بروز این ویروس در ایران به علت احساس مسئولیت در قبال سلامت شهروندان در کنار دانشگاه علوم پزشکی تلاش کرد اماکن عمومی شهر، حمل و نقل عمومی و ... را به صورت مستمر و روزانه ضدعفونی می کند. همچنین در بازدید از آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا مقرر شد دستگاه مولکولار برای آزمایشگاه خریداری و اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کردن این آزمایشگاه از طرف شهرداری تخصیص داده شد.

تهیه ۳۰ هزار پک بهداشتی برای مناطق کمتربرخوردار/ شهروندان از وسایل حمل و نقل کمتر استفاده کنند

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: از تک تک همکاران در مجموعه شهرداری به ویژه از ۳ هزار پاکبان محترمی که این روزها در سطح شهر حضور دارند، تشکر می کنم. در سازمان پسماند از روزهای اول آموزش های لازم به پاکبانان ارائه، وسایل بهداشت فردی در اختیار آنها قرار داده و لباس های خاص برای جمع آوری پسماند عفونی تهیه شد.

اسکندرپور با اشاره به برخی شایعات مبنی بر تعطیلی میدان میوه و تره بار اضافه کرد: میدان میوه و تره بار به صورت مستمر، روزانه و قبل از شروع به کار  ضدعفونی می شود.

وی با اشاره به ضدعفونی مستمر و روزانه مترو و اتوبوس های شهری گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به شهروندان توصیه میکنم که از وسایل حمل و نقل کمتر استفاده کنند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

شهردار شیراز خطاب به شهروندان گفت: ما خیلی از مشکلات بزرگ دیگر را کنار هم از سرگذرانده ایم و این مشکل را نیز از سر می گذرانیم اما در این راه باید به یکدگیر امید دهیم، از هم مراقبت کنیم و به صورت فردی مسایل بهداشتی را رعایت کنیم. راه غلبه بر این ویروس همکاری جمعی و رعایت بهداشت فردی است.

اسکندرپور از اصحاب رسانه، فضای مجازی و شهروندان خواست که در این شرایط و برای غلبه بر بیماری امید را در مردم تقویت کنند.

شهردار شیراز با اشاره به برخی از اقدامات مجموعه مدیریت شهری برای عید نوروز نوید داد: امسال نیز شهر شیراز را پر از گل می بینیم اما به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمپ های اسکان نوروزی برای مسافرین وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز