خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار برخوار :

بیمه اجتماعی روستائیان فرصت مناسبی برای حل مشکلات مالی کشاورزان است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۲۹

معاون فرماندار شهرستان برخوار گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فرصت مناسبی برای رفع دغدغه های مالی در آینده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سعید خدایی در جلسه مشترک نماینده بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر با مسئولان شهرستان برخوار اظهار داشت: جمهوری اسلامی تلاش کرده به همه اقشار کمک کند و بیمه اجتماعی یکی از خدمات قابل قبولی است که نتایج نسبتا خوبی داشته است.

وی ادامه داد: طبق قانون شهرهای زیر بیست هزار نفر در برخوار بجز خورزوق و دولت آباد، می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

معاون فرماندار شهرستان برخوار با اشاره به اینکه تنها سرمایه کشاورزان ما زمین، دست های پینه بسته و  است افزود: همیشه چشم کشاورزان به آسمان بوده و دست شان به کار در زمین و مانند بقیه اقشار جامعه کمتر اطلاعی از بیمه های مختلف و بیمه تکمیلی دارند.به همین دلیل نیاز است تا در خصوص بیمه اجتماعی آگاهی رسانی و اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

وی یادآور شد: دولت برای حمایت از این قشر زحمتکش تصمیم گرفت از منابع دولتی دوسوم هزینه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را پرداخت کند و یک سوم دیگر توسط این عزیزان پرداخت و بعد از 15 سال مستمری بازنشستگی دریافت کنند.

خدایی خاطر نشان کرد: انتظار داریم از این سفره پهن شده که حداقل ها را دارد، استفاده شود و لازم است سایر نهاد ها و ارگان‌ها برای اطلاع رسانی شهروندان وارد عمل شوند. امامان جمعه، دهیاران و فرمانداری ها در این زمینه باید نقش پررنگ تری ایفا کنند.

وی گفت: پیش‌تر در خدمات دهی این بیمه نواقصی وجود داشت که با گذشت زمان بسیاری از مشکلات برطرف شده است.این بیمه مناسب برای کشاورزان است چراکه سایر بیمه ها هزینه های بالایی برای حق بیمه در هر ماه تعیین کرده اند ؛ این درحالی است که درآمد کشاورزان  با این حق بیمه ها همخوانی ندارد.

معاون فرماندار شهرستان برخوار تاکید کرد: امیدواریم با کمترین موانع قانونی کشاورزان و روستاییان این منطقه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز