خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

مسکن فرهنگیان قزوینی از اراضی آموزش و پرورش تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۲۶۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از استفاده اراضی آموزش و پرورش برای احداث واحدهای مسکونی برای فرهنگیان قزوینی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابراهیم مبارک قدم در جلسه بررسی تفاهم نامه میان وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش جهت احداث واحدهای مسکونی فرهنگیان در قزوین گفت: در صورت فقدان وجود زمین در آن دستگاه، راه و شهرسازی در صورت امکان بسترهایی را جهت تامین زمین فراهم خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تامین مسکن فرهنگیان بین دو وزارت خانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، افزود: سازمان ملی زمین و مسکن این تفاهم نامه را به مدیران کل استان‌ها ابلاغ کرده و باید هرچه سریع تر فرایند اجرایی آن آغاز شود.

مبارک قدم اظهار کرد: کارگروهی در سطح ملی تشکیل شده است که در وهله اول باید بر اساس اعلام نیاز استان، لیست افرادی را که آموزش و پرورش اعلام می‌کند بررسی کرده و  سهمیه بندی‌های مربوط را انجام دهد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، طبق شرایط ذکر شده در تفاهم نامه برای اولویت بندی متقاضیان اقدام خواهد کرد.

دبیر شورای مسکن استانعنوان کرد: باید آموزش و پرورش لیستی از متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن از طرح اقدام ملی را تهیه کرده و به اداره کل راه و شهرسازی اعلام نماید تا شرایط آنها توسط وزارت متبوع مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تامین منابع مالی از طریق ارائه تسهیلات توسط راه و شهرسازی در قالب طرح اقدام ملی صورت گرفته و بخشی از آن هم به وسیله خود آموزش و پرورش و با توجه به دستور العمل‌های مربوط تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: در خصوص ضرورت افزایش فضاهای آموزشی نیز، اداره کل آموزش و پرورش محدوده‌هایی که در آنها نیازمند تخصیص زمین جهت احداث فضای آموزشی است را به راه و شهرسازی اعلام کند تا با توجه به امکانات و اراضی موجود اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

مبارک قدم یادآور شد: تامین زمین برای احداث فضای آموزشی در مناطقی که کمبود واحدهای آموزشی وجود دارد در اولویت راه و شهرسازی است و از محل اراضی دولتی در این زمینه اقدام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز