خبرگزاری کار ایران

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر:

هشدار درباره افزایش سرعت باد و تلاطم دریا

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۱۲۴

هواشناسی استان بوشهر درباره وزش باد به‌نسبت شدید شمال غربی و مواج شدن خلیج‌فارس در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار داد.

به گزارش ایلنا، فرج الله شکوهی پور گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمالی طی امروز و فردا بر روی خلیج فارس است که سرعت این جریانات در سواحل جنوبی در ساعاتی از بعد از ظهر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور با اشاره به وزش باد به‌نسبت شدید شمال غربی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه و مواج شدن خلیج‌فارس افزود: انتظار می‌رود طی این مدت به‌ویژه در روز سه‌شنبه، ارتفاع موج در سواحل شمالی به ۵/۱ متر و در سواحل مرکزی و جنوبی به دو متر برسد.

وی ادامه داد: بر این اساس نسبت به تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار داده می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت جوی استان در ۲۴ ساعت آینده گفت: فردا طی ساعاتی از ظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی و بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد در مناطق شمالی استان و شمال خلیج فارس دور از انتظار نیست.

وی گفت: جهت باد نیز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی در برخی ساعات تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور اضافه کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ و فردا ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۸:۴۵ دقیقه، مد دریا ساعت ۱۶:۲۴ دقیقه و جزر دوم دریا ساعت ۲۰:۰۱ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز